קרן ההון סיכון Accel רוצה להשקיע בחברות הזנק בשלבים ראשוניים

פרסום של sifted.eu חושף כי קרן Accel גייסה סכום של 575 מליוני דולרים להשקיע בישראל ואירופה. "זו לא הקרן הכי גדולה. קרן Atomico גייסה 765 מליוני דולרים (אשר נסגרה בשנת 2017) - אבל היא די גדולה", כותבים בפרסום.

"אנחנו אחת הפלטפורמות למימון סיכון בשלב מוקדם עם רשת גלובלית", אומר Philippe Botteri, שותף בקרן. "לאקסל יש משרד בסן פרנסיסקו, לונדון והודו, וחברות פורטפוליו ואנשי קשר בשלוש יבשות. יש לה קרן בשלב מוקדם, שמשקיעה בין 5 ל -15 מיליון דולר בSeries A, בכל אחד מהמקומות האלה. בפועל, רשת זו מסייעת למייסדים בכמה דרכים עיקריות: עם שכירת מנהלים בכירים; עם התרחבות לשווקים חדשים; ועם היכרות עם לקוחות חדשים."

"בסך הכל, רמת השאיפה של יזמים באירופה עולה. שני דברים באמת מרגשים באירופה עכשיו. ראשית, חדשנות יכולה לבוא מכל מקום. אם מסתכלים על 10-15 שנים לאחור, אלו הין בעיקר בריטניה וישראל, והיום חדשנות יכולה לבוא מכל מקום - UiPath נוסדה בבוקרשט. האלוף הבא יכול לבוא מאמסטרדם, סופיה, שטוקהולם, בכל מקום. אנחנו חושבים שיש כ -10 עד 15 רכזות שבהן אנחנו צריכים להיות נוכחים ופעילים.

"בצרפת - וזה נכון גם לגבי שאר אירופה - המטוטלת עברה מהצד הצרכני אל הצד העסק-אל-עסק. צרפת הוכיחה שהיא יכולה ליצור מייזמי תוכנה חזקים. הדבר השני שמרגש באירופה הוא שהחברות ממשיכות לגדול מהר יותר ויותר. זה מתחיל עם היזם והשאיפה שלהם, הנכונות לקחת סיכונים נוספים, וללכת לשוק גלובלי מהר מאוד. זה גם בגלל שלחברות יש גישה להון מהיר, אשר מסייע."

אילו מגזרים מעניינים אתכם? "שלושה תחומים: כל דבר סביב תוכנה ארגונית, כולל מחשוב ענן, אבטחה, AI, לימוד מכונה ואוטומציה. טכנולוגיית צרכנות, בפרט ממכר ישיר לצרכן ובריאות. Fintech ושירותים פיננסיים מקוונים. "

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית