אימון משותף לצלפים מצה"ל ומצבא ארה"ב בגרמניה

צילום ארכיון: AP

אימונים משותפים לצלפים של צה"ל ושל צבא ארה"ב: צלפים אמריקנים השייכים לצוות הקרב של הבריגדה המשוריינת ה-1 של צבא ארה"ב התאמנו יחד עם צלפים ישראליים, לוחמים בחטיבת הצנחנים 35 במרכז האימונים HOHEBFELS שבדרום מזרח גרמניה.

DEFENCE BLOG מדווח כי אימון הצלפים המשותף הוא חלק מתכניתALLIED SPIRIT X  שבה משתתפים 5,600 חיילים מ-15 צבאות. האימון הישראלי-אמריקני התקיים בין 30 במארס ל-17 באפריל בגרמניה. סמל פיליפ ווסט, צלף בחטיבה המשוריינת, אמר: "באנו הנה עם הצלפים הישראליים כדי לערוך השוואות בין סוגי הנשק שלנו, טכניקות וציוד, להדגים וללמוד יחד אתם".

מדובר בסדרת תרגילים של צבא ארה"ב באירופה  המיועדים לפתח יכולות קרביות של נאט"ו, לשפר שיטות לחימה ומוכנות צבאית. סמל טקומה האק סיפר כי לצלפים הישראלים יש כמה סוגי פעילות שאינם מוכרים לעמיתיהם האמריקנים "וכדאי היה לבוא הנה ולראות וללמוד מהם מה הם עושים". הוא ציין שצלפי צה"ל מצטיינים במהירות תגובה ובזיכרון, בעוד שהאמריקנים טובים יותר בירי מחושב לטווחים ארוכים.

הצלפים ירו לטווחים של 300, 400, 500, 600 ו-800 מטרים בעמידה ובכריעה. צלף משתתף אחר מארה"ב ציין ש"הישראלים עובדים בצורה שונה מאתנו ולכן היה מעניין לראות וללמוד מהם. הם טובים מאוד במה שהם עושים והם יעילים ומיומנים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית