מזעה אל-מנסורי יהיה האסטרונאוט הראשון של איחוד האמירויות הערביות

https://youtu.be/UOM3RKeqIMw 

הטייס מזעה אל-מנסורי (34) נבחר על ידי מרכז החלל של איחוד האמירויות להיות האסטרונאוט הראשון ממדינה זו שיטוס לתחנת החלל הבינלאומית בספינת החלל הרוסית סויוז MS-15 בסוף השנה.

מרכז החלל של UAE הודיע כי האסטרונאוט הנבחר הוא אל-מנסורי ואילו עמיתו סולטן אל-נייאדי (37) יהיה האסטרונאוט החלופי. אל-מנסור אמור לטוס ב-25 בספטמבר השנה למשימת חלל שתימשך שתמונה ימים במעבורת החלל הרוסית  סויוז 15. הטיסה תוכננה לחודש אפריל השנה, אך נדחתה בגלל תקלה שהביאה לביטול המראת מעבורת החלל סויוז MS-10. שני האסטרונאוטים כבר החלו את אימוניהם לקראת הטיסה לחלל בסוף השנה.

העתון אל חליג' באיחוד האמירויות מוסר כי מזעה אל מנסורי, תושב אבו דאבי, הוא טייס צבאי 14 שנה והטיס בעיקר מטוסי קרב F-16. עמיתו אל-נייאדי, הטייס החלופי הוא בעל תואר דוקטור באוניברסיטאות באוסטרליה. שניהם עברו סדרת של ששה מבחנים גופניים ופסיכולוגיים מיוחדים שנערכהו בתיאום עם סוכנות החלל האמריקנית NASA כדי לקבוע אם הם מתאימים לטיסות חלל.

סרגיי קריקלב, מנהל חברת החלל הרוסית הממלכתית ROSCOSMOS, מסר ל'ספוטניק ניוז' כי איחוד האמירויות הודיעה על כוונתה לרכוש ספינת חלל רוסית סויוז כדי לפתוח מרכז שירות שיגורים לחלל מרוסיה ולשלוח שני אסטרונאוטים מאיחוד האמירויות למשימת חלל משותפת לשניהם. המנהל הרוסי הסביר שספינת החלל עבור איחוד האמירויות תיבנה ברוסיה, אם ייחתם החוזה, וכי מיזם זה אינו חלק מהתכנית הרוסית לשלוח קוסמונאוט לתחנת החלל הבינלאומית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית