משמרות המהפיכה נכנסו לסנקציות מחלקת המדינה של ארה"ב

משמרות המהפיכה כבר נמאות תחת סנקציות של משרד האוצר האמריקאי, כאשר עכשיו הן גם תחת סנקציות של מחלקת המדינה

https://youtu.be/PH14UjXqBBY

ארה"ב הכריזה באופן תקדימי על ארגון משמרות המהפכה האיראני כעל ארגון טרור זר (FTO). מהלך משמעותי זה הינו נדבך נוסף במדיניות מקסימום הלחץ על איראן אותה מובילה ארה"ב ולה שותפה ישראל. הכרזה זו הינה תוצאה של מדיניות הטרור האיראנית הזורעת הרס במזרח התיכון ובעולם כולו, מסוריה ולבנון ועד ארגנטינה ובואנוס איירס. משרד החוץ, מודה לממשל טראמפ וממשלו ומברך על הצעד החשוב.

בשנת 2017 הגדירה מחלקת האוצר את "משמרות המהפכה האסלאמית" כ"ארגון טרור גלובלי ייעודי" על פי סמכותה של הרשות למלחמה בטרור (צו מס '13224) על פעילותו בתמיכת כוח משמרות המהפכה האיסלאמית - קודס, אשר נקבע בעבר בשנת 2007 תחת אותה סמכות לתמיכה במספר ארגוני טרור, בהם חזבאללה וחמאס.

תגובות מנוגדות במזרח התיכון להחלטת ארה"ב לכלול את משמרות המהפכה ברשימת הטרור: איראן זועמת, מדינות ערביות תומכות. מועצת הביטחון הלאומי העליונה של איראן, בראשות הנשיא רוהאני, הכריזה אתמול על ממשלת ארה"ב כעל ממשלת טרור והציבה את פיקוד מרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) בראש רשימת ארגוני הטרור.

סוכנות הידיעות האיראנית אל-פארס מוסרת כי שר החוץ האיראני מוחמד זריף הודיע כי וושינגטון עשתה משגה חמור "שהוא תוצאה ישירה של קשריו הקרובים של הנשיא טראמפ עם ראש הממשלה נתניהו, וכי זו היתה מתנת בחירות של טראמפ לנתניהו". איראן הודיעה גם כי ההחלטה האמריקנית מפרה את החוק הבינלאומי, וכי מעתה כל כוחות הצבא של ארה"ב ייחשבו לארגוני טרור.

משרד החוץ של בחריין קידם בברכה את ההחלטה, והדגיש כי יש לה חשיבות נוכח "התפקיד המסוכן שממלאים משמרות המהפכה ככוח מפר יציבות ותורם ראשי לאלימות ולטרור במזרח התיכון ובעולם כולו".

גם תימן הודיעה כי להחלטה תהיה השפעה חיובית על ביטחון האזור. סוכנות הידיעות של תימן SABA קראה לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על טהרן להבטיח שתשמור על המחויבויות הבינלאומיות שלה כחברה באו"ם.

וסוריה מגנה: משרד החוץ הסורי גינה את ההחלטה האמריקנית כ"מפרה את ריבונותה של איראן. הצעד של וושינגטון הוא למעשה אות כבוד למשמרות המהפכה והכרה בתפקידו של כוח זה כמגן על ריבונותה של איראן".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית