LAAD 2019: מספנות ישראל מציגה את הפתרונות המתקדמים שלה למניעה ימית של פעילויות טרור ופעולות בלתי חוקיות

ספינת פטרול מהירה (FPC), ה-"SHALDAG MK II" (צילום: מספנות ישראל)

חברת מספנות ישראל, החברה בקבוצת SK, מציגה בתערוכת LAAD 2019 בריו די ז'ניירו, ברזיל, פתרונות מתקדמים ללוחמה ימית, מניעת טרור ופעילות בלתי חוקית  עבור ציים, ארגונים אוכפי-חוק וכוחות להגנת המולדת והגנה על המים הכלכליים EEZ.

התערוכה מתקיימת בריו בין 2 ל-5 באפריל ומספנות ישראל מציגה ספינות להגנת חופים לטווחים קצרים וארוכים, ביניהן ספינת פטרול מהירה (FPC), ה-"SHALDAG MK II", שהיא ספינת סיור מהירה בעלת כושר תמרון גבוה, הבנויה מאלומיניום ימי ומונעת על ידי מנועי סילון מים, עם מהירות של מעל 45 קשרים אפילו בים סוער. ה-"SHALDAG MK II" מיועד להגנת חופים, אך גם לנהרות.

על ספינות 'שלדג' מותקנות מערכות נשק מתקדמות, מערכות פיקוד, בקרה ושליטה, ניווט, אלקטרו-אופטיקה ומערכות לראיית לילה.

כן תוצג ספינת חופים (OPV) המיועדת בעיקר להגנת חופים, אסדות קידוח ומתקני חוף אחרים. הספינה חמושה במערכות נשק מיוצבות, מהירות גבוהה (יותר מ-32 קשר), עמדות בקרת נשק ומערכות ניווט על גשר הפיקוד. כל אלו מאפשרים למפקד שליטה ריכוזים על כלי השיט מהגשר. כאופציה מוצע מנחת מסוקים.

"אנו מברכים על שיתוף הפעולה בין מספנות ישראל לבין חילות הים בעולם בכלל ובדרום אמריקה בפרט", אומר מר איתן צוקר, מנכ"ל מספנות ישראל. "האספקה האחרונה של ארבע ספינות 'שלדג'  לארגנטינה היא ציון דרך מרכזי בפעילותנו באזור ואנו מצפים להרחיב אותה עוד יותר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית