הכטמ"מ החדיש ביותר של חיה"א ארה"ב - 'ולקירי' - ביצע טיסת בכורה

מדובר בכטמ"מ צבאי מתקדם זול יחסית, לא תלוי במסלולי המראה ונחיתה ונועד לפעול במרחב אווירי עויין בצמוד למטוסי קרב חמקניים F-22 ו-F-35 או בלהקות כטמ"מים שיעסקו באיסוף מודיעין או בתקיפה

הכלי החדש במהלך טיסת הבכורה (צילום: משרד ההגנה האמריקאי, צבא ארה"ב)

כלי הטיס הבלתי מאויש החדיש ביותר של חיל האוויר האמריקני – XQ-58 'ולקירי', ביצע טיסת בכורה במהלך סוף השבוע. מדובר בכטמ"מ צבאי מתקדם זול יחסית, לא תלוי במסלולי המראה ונחיתה ונועד לפעול במרחב אווירי עויין בצמוד למטוסי קרב חמקניים F-22 ו-F-35 או בלהקות כטמ"מים שיעסקו באיסוף מודיעין או בתקיפה.

טיסת הבכורה של הכטמ"מ החדש נמשכה 76 דקות במטווח הניסויים ביומה, אריזונה, שנתיים וחצי אחרי תחילת פיתוח הכלי על ידי חברת KRATOS בשת"פ עם מעבדות המחקר והפיתוח של חיל האוויר האמריקני.

עדיין לא פורסמו פרטים טכניים על הכלי החדש.

האתרAINONLINE  מוסר מפי מנהלי הפרויקט כי הכטמ"מ החדש הוא בן הדור המתקדם והעתידי של כלים בלתי מאוישים צבאיים שיפעלו באופן אוטונומי או אוטונומי למחצה. הוא יבצע משימות של איסוף מודיעין, סיור, תצפית וצילום, ובעתיד הרחוק יותר ישחרר חימוש.

לדברי המתכננים, הכלי החדש משנה את כללי המשחק בלוחמה האווירית כאשר הוא יפעל במרחב אווירי רווי איומים כחלק ממבנה משולב של מטוסי קרב מאוישים מדור 5 ובלתי מאוישים, או כלהקת כטמ"מים שיידעו לבצע מגוון משימות. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית