"עיר המרגלים"

העיתון הגרמני, WELT AM SONTAG, מפרסם כתבה נרחבת על פעילויות הריגול בבירה הבלגית. על פי הכתבה, מאות סוכני ביון רוסיים וסיניים פועלים חופשי בבריסל, בירת האיחוד האירופי ונאט"ו

 

מרכז בריסל (צילום: AP)

בריסל, בירת האיחוד האירופי, היא חממה למרגלים רוסיים וסיניים. מאות מרגלים מסתובבים חופשי בחוצות העיר, ודיפלומטים ושליחי מדינות מוזהרים שלא להיכנס למסעדות ולבארים מסוימים ברובע האירופי בעיר.

הדברים נכללים בכתבה נרחבת בעיתון הגרמני WELT AM SONTAG, השייך ל-DIE WELT, העיתון השלישי בגודלו בגרמניה. הזרוע הדיפלומטית של האיחוד האירופי (EEAS) מעריכה כי בבירה הבלגית יש כ-250 סוכני ביון סיניים ו-200 סוכנים רוסיים. על נספחים צבאיים של מדינות החברות באיחוד נאסר לפקוד בתי קפה מסוימים בסביבות בנייני מטה האיחוד. רוב הסוכנים הסיניים והרוסיים מתגוררים בשגרירויות ארצותיהם בבירה הבלגית.

בריסל היא גם בירת ארגון נאט"ו, והעיתון הגרמני מזכיר את שערוריית הריגול בעיר בשנת 2003, בה היו כנראה מעורבים דיפלומטים מספרד, בריטניה, גרמניה וצרפת בפרשיות האזנות סתר. הם לא זוהו מעולם, אולם בקהיליית המודיעין העולמית הפנו אז אצבע לעבר מספר מדינות, ביניהן ארה"ב וישראל כמי שייתכן ועמדו מאחורי השערורייה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית