קרבות עזים בצפון מזרח סוריה נגד המעוזים האחרונים של דאעש

צילום: AP

החלה המתקפה נגד המעוזים האחרונים של דאעש במזרח סוריה. עשרות בני אדם נהרגו במתקפת אוויר של הקואליציה בהובלת ארה"ב על הכפר באגוז. המטוסים שיגרו טילים נגד מטרות של דאעש כסיוע לכוחות קרקע כורדיים ויחידות של הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (SDF) מתנגדי המשטר.

במשך הלילה התחוללו  קרבות בעשרות יעדים, מדווחים כתבי CBS, אל ג'זירה וגארדיין. דובר SDF מסר כי בין 400 ל-600 לוחמי דאעש מחופרים במובלעת, וביניהם לדבריו זרים, עיראקים ואירופים, שהכריזו כי יילחמו עד מוות. מפקד SDF עדנאן אפרים מסר שאנשי דאעש מגלים התנגדות עזה.

כ-1,500 אזרחים נמלטו מאזורי הלחימה, אולם מאות, ואולי אלפים, עדיין תקועים בשטחים שדאעש ממשיך להחזיק בהם. ראמי עבדול רחמן, ראש ארגון המשקיפים למען זכויות האדם, אמר אף הוא שמתחוללים קרבות עזים, ואילו הנשיא טראמפ אמר באסיפת עם באל פאסו כי בימים הקרובים עשויה הקואליציה להכריז על ניצחון סופי על דאעש. "לוחמינו האמיצים שחררו כמעט מאה אחוזים משטחי דאעש בסוריה ובעיראק", אמר טראמפ.

כתבים מדווחים מסוריה כי צלפים ומוקשים של דאעש מאטים את תנועת  הכוחות, וכי כל אזור הלחימה אפוף ענני עשן כתוצאה מהמאמץ לחסל את שרידי כוחות דאעש באזור הסמוך לגבול סוריה-עיראק. בתחילת השבוע ביקר בעירק שר ההגנה בפועל של ארה"ב פט שנהאן כדי לשמוע מכלי ראשון מהמפקדים האמריקניים והעירקיים על הקרבות. הבוקר דיווחה רשת CBS כי בצפון מזרח סוריה אירעה התפוצצות רבת עוצמה והיו נפגעים בקרב הכוחות הכורדיים. דאעש דיווח כי לוחם שלהם ביצע את ההתקפה באמצעות מכונית תופת.

העיתון ה"גארדיין" מדווח כי תושבים שהצליחו להימלט מאזור הלחימה מסרו שאנשי דאעש חפרו מנהרות בין בתים, וכי חלק ניכר מלוחמי דאעש הם טוניסים, אלג'ירים ומרוקאים. לדבריהם, מנהיג דאעש אל בגדדי שהה באזור במשך כמה חודשים, אך נמלט עם שומרי ראשו למקום בלתי ידוע.

סבורים כי דאעש מחזיק בני ערובה מערביים ועלול להשתמש בהם כבני ערובה. יתכן שביניהם נמצא העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי באזור העיר באגוז, שם מוקד הלחימה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית