האמריקאים באים ללחוץ את משרד הביטחון בנושא סין?

"בישראל תוביל תת-שר החוץ תומפסון את המשלחת האמריקנית לקבוצת 'צבא ארצות הברית-ישראל', אחת מכמה דיונים ביטחוניים דו-צדדיים ארוכי טווח עם משרד הביטחון ומשרד החוץ", כותבים בדיווח של מחלקת המדינה האמריקאית

https://youtu.be/9gdMSvONKzc

תת מזכיר המדינה לבקרת נשק וביטחון בינלאומי, אנדריאה תומפסון, תיסע לגרמניה ולישראל, בין ה13 - 21 בפברואר 2019. כך לפי פרסום של מחלקת המדינה האמריקאית. במסגרת ביקורה בארץ, תפגש תומפסון עם אנשי משרד הביטחון בנושאים הקשורים לתפקידה.

מהם הנושאים? ובכן. תומפסון עוסקת בבקרת הפצת טכנולוגיות נשק קונבנציונלי וגרעיני. כמו גם, עוסקת תומפסון בנושאים הקשורים לפיקוח על היצוא. מכאן, שייתכן והיא תפגוש בישראל נציגי אפ"י. ניתן להניח כי בשיחות יעלו גם נושאים הקשורים לייצוא לסין, זאת, במסגרת המלחמת הכלכלית בין ארה"ב לסין שמתנהלת בחודשים האחרונים.

נזכיר כי האמריקאים הפעילו מכבש לחצים על משרד התקשורת להדיר את חברת וואווי ממכרז הדור החמישי המתנהל בימים אלו בארץ, אין סיבה שהם לא יפעילו מכבש גם על משרד הביטחון בנושאים הקשורים ליצוא דו-שימושי לסין או למדינות שבהן לסינים יותר קל להשיג גישה למידע וידע.  

"בגרמניה, תת המזכיר ישתתף בכנס 2019 לביטחון מינכן. היא תדון בסוגיות האבטחה הקיברנטית בדיון סביב שולחן עגול, ותשתתף בפאנל בנושא בקרת נשק. בנוסף, תת מזכיר תומפסון יהיה לנהל סדרה של פגישות דו צדדיות עם בכירים בממשלה", נכתב בפרסום.

"בישראל תוביל תת-שר החוץ תומפסון את המשלחת האמריקנית לקבוצת "צבא ארצות הברית-ישראל", אחת מכמה דיונים ביטחוניים דו-צדדיים ארוכי טווח עם משרד הביטחון ומשרד החוץ. הדיונים יכללו מגוון רחב של נושאים פוליטיים-צבאיים, כולל ביטחון אזורי, מדיניות בקרת נשק ומניעת תפוצת נשק, שיתוף פעולה בתחום ההגנה על טילים ונושאי פיקוח על היצוא. תת-המזכיר ייפגש גם עם בכירים בממשלה ויזכה בתדרוך שדה על האופן שבו מתמודדת ממשלת ישראל עם האתגרים הביטחוניים הנוכחיים שלה."

לא נשלחה תגובה ממשרד הביטחון בנוגע לאופי ומהות ביקורה של תומפסון בארץ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית