דיווח: יציאת הכוחות האמריקניים מסוריה תושלם עד סוף חודש אפריל

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי צבא ארה"ב מתכנן להוציא את חלר הארי של הכוח הקרקעי בסוריה עד אמצע אפריל 2019. הפנטגון סירב להגיב לידיעה

כוחות אמריקאים בסוריה (צילום ארכיון: AP)

צבא ארה"ב מתכנן להוציא את כוחותיו מסוריה עד סוף חודש אפריל. אם הממשל האמריקני לא ישנה תכניות, הפנטגון מכין תכניות להוציא את חלק הארי מהכוח בן 2,000 חיילים מסוריה עד אמצע אפריל, ונסיגת הכוח כולו עד סוף אותו חודש – כך מדווח העיתון 'וול סטריט ג'ורנל'.

הפנטגון סירב להגיב על הידיעה, ומפקד הצי האמריקני שון רוברטסון אמר רק: "איננו דנים בלוח הזמנים של הוצאת הכוחות מסוריה". בשבוע שעבר הודיע הנשיא טראמפ כי השבוע הוא יכריז רשמית על "תבוסת החליפות האיסלמית (דאעש) בעיראק ובסוריה". טראמפ הורה לצבאו לסיים את הנכוחות בסוריה, אך עד כה לא פורסם  לו"ז רשמי מוסמך, ויש דאגה, בעיקר במדינות אירופה, ממה שעלול להתרחש אחרי נסיגה אמריקנית.

'וול סטריט ג'ורנל' מדווח עוד כי הלחימה נגד דאעש עדיין נמשכת מידי יום ביומו, כאשר ארה"ב תומכת בעיקר בכורדים הלוחמים עתה לחיסול המעוז האחרון של דאעש במזרח סוריה. הכורדים, באמצעות תומכיהם בקונגרס האמריקני, חוזרים ומביעים דאגה כי ללא נוכחות אמריקנית בסוריה עלולה טורקיה להוציא לפועל תקיפות צבא נגדם. הנשיא טראמפ קיים מגעים עם אנקרה בנושא זה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית