דיווח: "שכירי חרב אזרחיים רוסיים נשלחה לוונצואלה כדי להגן על הנשיא קרלוס מדורו מפני בוגדים"

הפגנות בוונצואלה (צילום: AP)

רוסיה הציבה בחשאי בוונצואלה כ-400 שכירי חרב, יחידת עילית של לוחמים אזרחים 'בעלי חוזים צבאיים', כדי להגן על הנשיא קרלוס מדורו. סוכנות הידיעות הרוסית LENTA.RU מוסרת מפי יו"ר ארגון הקצינים הרוסיים יבגני שבאייב כי ב-25 בינואר נשלחו בדחיפות לוונצואלה אזרחים בעלי חוזים צבאיים.

"בערב 21 בינואר קיבלה קבוצת אנשים הוראה להקים במהירות יחידה. ההוראה בוצעה והכוח הורכב מאנשי יחידות צבאיות פרטיות". ההסבר שניתן הוא שהנשיא קרלוס מדורו חושש מבוגדים, ולכן היה צורך דחוף להחליף את שומרי ראשו  באנשים נאמנים. DEFENSE BLOG   מדווח כי אחרי הקמת היחידה נשלחו הלוחמים בטיסות שכר להבאנה, קובה, ומשם טלפן אחד מהם וסיפר שהם נשלחים לקרקס בירת ונצואלה, לשם הגיעו ב-22 בינואר. יו"ר ארגון הקצינים שבאייב הסביר שליחידה זו אין קשר לארגון הצבאי הפרטי 'כוח וגנר' שהיה פעיל בסוריה ובאוקראינה.

משרד ההגנה הרוסי ומשרד האינפורציה של ונצואלה סירבו להגיב על הידיעות, ודוברת הקרמלין מסרה שאין לה מידע על שליחת יחידה כזהו לקרקס. שני אישים המקורבים לנשיא מדורו אישרו שנשלחה יחידת שכירי חרב פרטית כדי להגן על הנשיא מפני האופוזיציה הנתמכת על ידי ארה"ב.

בהקשר זה נמסר שיחידת שכירי חרב רוסית כזו סייעה לפזר ולדכא הפגנות נגד ממשלת סודן שהיו באחרונה בחרטום הבירה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית