מומחה אוסטרלי: שדות תעופה באוסטרליה מלאים בחורי אבטחה

לפי Michael Carmody במקרה שארע לאחרונה הצליחו מפגעים להגיע עם מטחנת בשר ממולכדת לדלפק הצ'ק אין. הם נעצרו במקרה כי התיק שלהם היה מעל המשקל המותר

https://www.facebook.com/SydneyAirport/photos/a.302787769759897/1958601370845187

חורים מזעזעים באבטחה של נמלי תעופה באוסטרליה יכולים להביא לאסון כמו 9/11 כך לפי מומחים בתחום התעופה. נוסעים לא צריכים כרגע להראות כל סוג של תעודת זהות כדי לתפוס טיסה פנימית, כלומר, חברות התעופה פשוטו כמשמעו אין להן מושג מי טס במטוס שלהן. מצב זה ממותג כ"מפחיד" וכ"מצב עגום" על ידי ראש הביטחון לשעבר של תאגיד שדות התעופה הפדרלי, Michael Carmody.

"ממשלות ומחלקות לביטחון תעופה מדברים על המודיעין שיש להן כרקע, אבל אם אתה לא יודע מי על המטוס, מה הטעם שיש מודיעין על מישהו?", הוא אמר.

בשנה שעברה, שני אחים נעצרו על שניסו לכאורה לפוצץ טיסת אמירויות מסידני לאבו דאבי על ידי הסתרת פצצה במטחנת בשר. המכשיר הגיע, ככל הנראה, אל שולחן הצ'ק אין בנמל התעופה הבינלאומי של סידני, והתגלה רק לאחר שהנוסע, בלי לדעת, הביא תיק ששקל יותר מידי ודרש בדיקה. Carmody טוען כי האחראים על אבטחת התעופה באוסטרליה חסרי אחריות, כך לפי דיווח של dailymail.co.uk.

לטענתו הבעיה מתחילה במיקור חוץ של אבטחת שדה התעופה. "לרוב האנשים האלה יש טווח תשומת לב של כ -10 דקות - וזה לא ביקורת נגד מישהו מסוים, זה פשוט כדי לומר שהימים של מיקור חוץ למשימה כל כך חשובה רצוי שיהיו מאחורינו."

Carmody הוסיף כי כרטיסי האבטחה המוחזקים על ידי צוות התעופה, טייסים ואנשי הצוות יכולים בקלות להיות מועברים מאדם לאדם. נזכיר כי כבר בשנת 2017 התלוננו טייסים אוסטרלים על אבטחה לקויה בשדות התעופה של המדינה. אז, הממשלה האוסטרלית טענה שהכל בסדר. עברו שנתיים, והנה, שוב עולות הטענות. רק נאמר שבמקרה של Carmody הוא מתריע כבר כמעט עשור בנושא. כבר ב2010 הוא טען נגד הפרטה של האבטחה בשדות תעופה באוסטרליה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית