סוכנויות פדרליות בארה"ב מוציאות כ-190 מיליוני דולרים בשנה על נשק, תחמושת וציוד טקטי

https://youtu.be/d4NSfrOtMfU

משרד אחריות הממשלה (GAO) פרסם שבוע שעבר דו"ח על רכישות של כלי נשק, תחמושת וציוד טקטי על ידי רשויות אכיפת החוק הפדראלי, כך לפי guns.com. הדו"ח שכולל 86 עמודים התמקד בנשק שנרכש על ידי 20 סוכנויות פדרליות. מה שהתברר היה שהסוכנויות דיווחו על הוצאות של 38.8 מיליון דולר לפחות על כלי נשק, 325.9 מיליון דולר על תחמושת ו -1.14 מיליארד דולר על ציוד טקטי בשמונה השנים האחרונות.

בהקשר הנשק, GAO מצא כי אקדחים חצי אוטומטיים שלטו בדו"חות הרכש של 18 סוכנויות והיוו 69 אחוזים מכלל 44,551 הנשקים שנרכשו. הקונה הגדול ביותר היה הלשכה למלחמה באלכוהול, טבק, כלי נשק וחומרי נפץ (ATF), שרכשה לפחות 8,500 כלי נשק - בעיקר בקניות גדולות בשנים 2012 ו -2017. הרכישות הקטנות ביותר בוצעו על ידי Social Security’s OIG, שרכשו 311 אקדחים חדשים עבור 270 סוכנים שלהם מאז 2010.

בעוד שהדו"ח כלל מידע מועט על מספר כלי נשק נבחרים שנרכשו, הוא גילה שלפחות חלק מהרכישות של שמונה סוכנויות, כולל השירות החשאי, ה- DEA, משטרת Mint והVeterans Affairs Police היו של רובים אוטומטיים.

כשמדובר ב -325.9 מיליון דולר בתחמושת שנקנתה על ידי הסוכנויות מאז 2010, רכשה CBP את הכמות הגדולה ביותר של כדורים - 429 מיליון במספר. הכמות הקטנה ביותר, 846,000 כדורים, נרכשה על ידי משרד הרישוי של ה- SSA.

בציוד טקטי, שהוגדר כקטגוריה גדולה המקיפה כל דבר, החל מקסדות ועד מגינים על מטוסים וכלי שיט מאוישים, 17 סוכנויות הוציאו 1.14 מיליארד דולר בשמונה השנים האחרונות. ארבעה מהם - CBP, שירות המרשלים של ארה"ב, ה- FBI ו- DEA - התחלקו בחלק הארי. בעוד ששני שלישים מהכספים עברו למטוסים, הוצאו הוצאות משמעותיות גם על כלי רכב משוריינים, מדי הסוואה, מטעני חבלה וכדומה. הציוד הטקטי הנפוץ ביותר שנרכש היו כוונות וצייני ירי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית