הרשויות בארה"ב עצרו רשת פשע-סייבר רוסית שיצרה קליקים מזויפים על פרסומות

bigstockphoto

משרד המשפטים האמריקני אישר כי הוגש כתב אישום נגד שחקני סייבר רוסים בגין הונאת מודעות באתרים פורנוגרפיים. מאמץ משותף על ידי הלשכה הפדרלית לחקירות (FBI) לבין המחלקה לביטחון המולדת (DHS) הביאה להסרה של מבצע הונאות ששלט על למעלה מ -1.7 מיליון כתובות אינטרנט ייחודיות במחשבים הנגועים בנוזקות Boaxxe/Miuref ו-Kovter.

מבצע "Eversion", שמטרתו לעצור את רשת ההונאה של 3ve ואת עברייני האינטרנט שמאחוריה, כלל שיתוף פעולה של 20 שחקנים מובילים בתעשייה כולל גוגל וסימנטק, שהצטרפו לחסימת התחומים בהם השתמשה הכנופיה. מבצע ההונאה הצליח להישאר מתחת למכ"ם במשך יותר משנה לפני שהתגלה.

המודעות המזויפות הועמסו על יותר מ -1,900 שרתי מחשבים שנשכרו על ידי הכנופיות במרכזי הנתונים בדאלאס, טקסס ובמקומות אחרים. יותר מ -5,000 תחומים זוייפו על ידי הפושעים כדי לארח את אתרי האינטרנט המזויפים. דפדפנים מזויפים תוכנתו כדי להיראות תחת שליטה של משתמשים אמיתיים, באמצעות עכבר מזויף שגלל עמודים, התחיל או הפסיק קטעי וידאו ושחק ולחץ על הפרסומות. כ-650,000 כתובות IP הושכרו על ידי הכנופיה והוקצו באצוות לשרתים באותם מרכזי נתונים. כך אפשר היה לגרום להם להיראות כמו צרכנים רגילים המנויים על מגוון רחב של ספקי שירותי אינטרנט.

מקור: forbes

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית