חייל אמריקאי העביר מסמכים מסווגים לסוכנים שהתחזו לאנשי דאעש

סמל ראשון בצבא ארצות הברית מואשם כי מסר מסמכים מסווגים לסוכני FBI שהתחזו לאנשי דאעש. כמו גם, ערך להם אימונים צבאיים, התגייס רשמית לדאעש ואיים לבצע מסע הרג בהונולולו. הוא נעצר ונשפט למאסר עולם

איקאיקה אריק קאנג, בן 35, סמל ראשון בצבא ארצות הברית לשעבר נידון ל -25 שנות מאסר על ניסיון לספק תמיכה חומרית למדינה האסלאמית. כחלק מעונשו ישרת קאנג 20 שנות שחרור בפיקוח לאחר מאסרו. כך לפי פרסום של משרד המשפטים האמריקאי.

"על פי מסמכי בית המשפט והמידע שהוצג בבית המשפט, קאנג הפך אוהד ל- ISIS לפחות בתחילת 2016. הוא צפה בקביעות בסרטוני תעמולה של ISIS באינטרנט, ארבע עד חמש שעות ביום, או יותר. קאנג עשה הצהרות רבות של תמיכה בISIS והביע רצון להצטרף ISIS. הוא דיבר באומץ ובפירוט על ביצוע מעשי אלימות ספציפיים נגד אחרים, כולל על ידי תקיפת מפגשים ציבוריים גדולים, כגון מצעד חג המולד של הונולולו ותהלוכה בצריפי שפילד. באותו זמן שקנג אמר את ההצהרות האלה, הוא היה בעל נשק מסוג AR-15 רובה ואקדח, שעל שניהם שמר על ביתו בוואהא", כך לפי הפרסום.

לפי הפרסום, בסוף יוני ובראשית יולי 2018 נפגש קאנג פעמים רבות עם סוכני FBI סמויים, שלדעתו היו להם קשרים עם ISIS. הוא סיפק להם מסמכים צבאיים רגישים ולא-ציבוריים, שחלקם סווגו ברמת SECRET, שאותם התכוון שיספקו מאוחר יותר ל- ISIS. הוא גם סיפק להם רחפן מסחרי, מעיל צבאי, ועוד בגדים בסגנון צבאי וציוד. לאחר מכן פגש קאנג שני אנשי סגל נוספים של ה- FBI, שאחד מהם התיימר להיות מנהיג בכיר של ISIS ואחד אחר ששיחק תפקיד של לוחם ISIS. קאנג הוביל אותם בפגישת אימון צבאית של שני שלבים, צעד אחר צעד, כדי להכשיר את חברי ISIS כביכול בטכניקות לחימה וצלילות.

לקאנג ניתנו הזדמנויות רבות על ידי סוכני המחתרת להחזיר את המסמכים הצבאיים המסווגים, ולעצור ולעזוב את האימונים, שאותם לא מימש. במקום זאת, ב -8 ביולי 2017, נשבע קאנג שבועת נאמנות, המכונה "bayat", ל- ISIS ולמנהיגה, אבו בכר אל-בגדאדי, בטקס שנערך על ידי איש ISIS. אחרי הטקס, אמר קאנג שהוא רוצה לקבל את הרובה שלו וללכת למרכזי ערים בהונולולו ולהתחיל לירות. לאחר מכן נעצר קאנג ונלקח למעצר.

אולי יעניין אותך גם