אישום: קבלן של הצבא האמריקאי באפגניסטן שינע סחורות דרך איראן

חברה שסיפקה שירותי לוגיסטיקה לצבא ארה"ב באפגניסטן שינעה סחורות דרך איראן תוך הפרת הסנקציות האמריקאיות במטרה להגדיל רווחים. כך עולה מפרסום פומבי של משרד המשפטים האמריקאי. החברה מכחישה שעשתה מעשה לא חוקי

Photo by Maj. Terez Little - https://www.dvidshub.net/image/4932339/securing-lz-afghanistan

שלושה אנשים הואשמו בכתב אישום ב -27 בנובמבר על תפקידם בתכנית להונאת חוזים צבאיים באפגניסטן, לעסוק במסחר בלתי חוקי באיראן ולכבס כספים בינלאומיים. התנהלותם היתה קשורה לשני חוזים בהיקף של מיליוני דולרים על מנת לספק אספקה ותמיכה לוגיסטית לכוחות ארה"ב באפגניסטן. כך עולה מפרסום של משרד המשפטים האמריקאי.

אבול הודא פארוקי, בן 75 מקליין, וירג'יניה; אחיו מאזן פארוקי, בן 73 מבוייס, וירג'יניה; וסלאח מערוף, בן 71, מפיירפקס, וירג 'יניה, הואשמו כל אחד בפרשה. בכתב האישום נטען כי אבול הודא פארוקי היה המנכ"ל של Anham FZCO, קבלן הגנה המבוסס באיחוד האמירויות הערביות (UAE), אשר שמר על משרדים בדובאי, איחוד האמירויות הערביות, ירדן וארצות הברית. מאזן פארוקי היה נשיא ומייסד יוניטרנס אינטרנשיונל Incorporated, חברה לוגיסטית בינלאומית עם קשרים הדוקים לחברת אנהם. הנאשם סלאח מערוף הפעיל חברה שרכשה סחורות ושירותים עבור חברת אנהם.

על פי כתב האישום, ב -22 ביוני 2012 העניק משרד ההגנה האמריקאי לאנהאם חוזה בשווי 8 מיליארד דולר על מנת לספק מזון וציוד לחיל-האוויר באפגניסטן הידוע כ"חוזה SPV-A ". כחלק מתהליך הגשת ההצעות, הנאשמים גרמו, כביכול, לאנהאם להראות כי היא תבנה שני מחסנים באפגניסטן, שאנהאם תשתמש בהם כדי לספק אספקה לכוחות ארה"ב.

בכתב האישום נטען כי הנאשמים ניסו להונות את משרד ההגנה בקשר עם חוזה SPV-A על ידי הגשת הצעות שהכילו הערכות שווא ביודעין של תאריכי סיום הבניה של המחסנים, כולל מתן תמונות מטעות לממשלה שמעידות על התקדמותה של אנהם בבניית המחסנים. באופן ספציפי, בכתב האישום נטען כי בחודש פברואר 2012, הנאשמים ואחרים גרמו לעובדי אנהם להעביר ציוד וחומרי בנייה לאתר המוצע של אחד המחסנים, כדי ליצור מראה מזויף של אתר בנייה פעיל. לאחר מכן צילמו חברי הקונספירציה את האתר, סיפקו את התמונות למחלקת הביטחון, ולאחר מכן פירקו את אתר הבנייה המבוצר.

חוזה SPV-A גם דרש מהמציעים לאשר כי הם פועלים על פי חוק הסנקציות על איראן, האוסר על אזרחים וחברות בארה"ב לעסוק בפעילות מסחרית באיראן. על פי כתב האישום, הנאשמים קשרו קשר להגדלת רווחיה של אנהם בקשר לחוזה SPV-A על ידי משלוח חומרי בניין למחסן לאפגניסטן דרך איראן, במקום להשתמש בדרכים יקרות יותר, אך חוקיות.

בנוסף לחוזה SPV-A, נטען בכתב האישום כי הנאשמים ניסו להונות את משרד ההגנה בנוגע לחוזה המשלוח הלאומי לאפגניסטן (NAT), שהיה חוזה של 984 מיליון דולר, אשר במסגרתו נדרשה אנהאם לספק שירותי הובלה לצבא ארה"ב באפגניסטן. בדומה לחוזה SPV-A, חוזה ה- NAT דרש כי המציעים יאשרו את ציותם לחוקים הנוגעים לסנקציות המוטלות על איראן. על פי כתב האישום, במקום לשלוח משאיות לאפגניסטן באמצעות מסלולים חוקיים אך יקרים יחסית, הנאשמים קשרו קשר לקיצוץ בהוצאות באמצעות הובלת כלי רכב דרך איראן. בכתב האישום נטען כי התנהגות הנאשמים הפרה חוקים האוסרים על הונאה, פעילות מסחרית עם איראן והלבנת הון בינלאומית.

בתגובת החברה מכחישים את הטענות. "ANHAM וחברות הקבלנות הקשורות אליה דיווחו לראשונה על משלוחים עצמאיים דרך איראן בשנת 2013, וכן משתפים פעולה עם משרד המשפטים מאז תחילת החקירה. חקירה זו נדחפה על ידי המתחרה הראשי של אנהאם, חברה אשר עצמה אשמה בהונאה של ארצות הברית, ואשר כעת מבקשת להרוויח דרך האשמות שווא שהיא עושה בתביעה אזרחית נגד Anham."

לפי התגובה, המשלוחים לאפגניסטן דרך איראן בוצעו על ידי חברת בת ירדנית של אנהאם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית