התחקיר סביב המבצע בחאן יונס צפוי להגיע לצמרת צה"ל

צה"ל מינה ועדת חקירה למבצע שנכשל בחאן יונס וחשף פרטים אודות שיטות פעילות חשאית שצה"ל מבצע. הערכות בתקשורת גורסות כי התחקיר יגיע לבכירים בצה"ל, כולל כאלו המעורבים במבצע 

תמונה מהרשתות החברתיות אותה פרסם חמאס לאחר האירוע

דובר צה"ל מעדכן כי מתנהל תחקיר מבצעי ללמידת לקחי המבצע בחאן יונס מיום 11 בנובמבר 2018 מתקיים בימים אלו באגף המודיעין בצה"ל. בשבועות הקרובים יוצגו ממצאיו לראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, ולראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט.

במקביל מינה הרמטכ״ל את אלוף ניצן אלון, לעמוד בראש צוות לבחינה וללמידה של האתגרים וההמלצות למענה ברמה המטכ״לית, הרב- זרועית והבין ארגונית של המערכים המיוחדים. עבודת הצוות תתבסס, בין היתר, על לקחי התחקיר המבצעי.

לפי פרסום של אלון בן דוד ב10.tv, "הנזק שנגרם כתוצאה מהחומר שהשיג לאחר הפעולה המבצעית ומהציוד שהשאירו הלוחמים מאחוריהם, הוא מאוד משמעותי - לא רק בהקשר של המבצע עצמו אלא גם בהיבטים רחבים יותר הנוגעים לשאר המזרח התיכון." עוד מוסיף הפרסום וטוען כי יוסקו גם מסקנות אישיות בנוגע למעורבים במבצע.

בשוך האירוע, פרסם חמאס תמונות של הציוד שהשאירה מאחוריה היחידה המיוחדת, כולל אמצעי תקשוב, רכב שרוף (ככל הנראה רכב מוסווה) ואקדחים עם משתיקי קול. בנוסף, פרסם חמאס תמונות של המעורבים, לכאורה, באירוע, כולל תמונות שני רכבים מוסווים בהם השתמשו הלוחמים. תמונות אלו נאסרו לפרסום בכלי תקשורת ישראלים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית