מיליארד דולרים בייבי. לטרור

מרכז העיר טהרן (צילום: Bigstock)

"איראן היא המדינה המובילה בעולם בחסות הטרור", כותבים בפרסום עדכני של מחלקת המדינה האמריקאית. "המשטר בטהרן ממשיך לספק מאות מיליוני דולרים מדי שנה למחבלים ברחבי העולם. הוא עושה זאת, למרות הסערה הכלכלית המתמשכת שפוגעת באזרחי המדינה. הנהנים מהנדיבות המוטעית הזאת כוללים את חיזבאללה בלבנון, חמאס בעזה, קבוצות אלימות בגדה המערבית, החותים בתימן ומיליציות עוינות בעיראק ובסוריה".

"זה אולי נשמע קשה להאמין", כותבים בפרסום, "אבל איראן מספקת לחזבאללה לבד כ -700 מיליון דולר בשנה. עוד 100 מיליון דולר לקבוצות טרור פלסטיניות שונות. כאשר אתה זורק את הכסף שניתן למחבלים אחרים, הסך הכל מגיע קרוב למיליארד דולרים".

בסוריה העניקה טהרן סיוע צבאי ומדיני מאסיבי למשטר אסד, תוך הבטחת הישרדותו, ולא במקרה, היא זכתה בגישה לחלקים אחרים של האזור. איראן פועלת ללא הרף לערער גם את שכנותיה במפרץ. בבחריין, פיתחה טהרן שותפות הדוקה עם גדודי אל-אשטר - ארגון הפועל להפלת ממשלת בחריין. איראן מספקת לאשתר הכשרה, מימון וכלי נשק המאפשרים את פיגועי הטרור.

לגבי חיזבאללה, חושפים בארה"ב את נאום הרור שהצליח ליישם נסראללה. "שאיפותיו של חיזבאללה עולות על יריבותיה העולמיות כולל אלה של אל-קעידה ודאעש. בשנים האחרונות נתפסו פעילי 'חיזבאללה' בהכנת התקפות רחוקות כמו אזרבייג'אן, בוליביה, קפריסין, מצרים, פרו ותאילנד. כלי נשק של חיזבאללה התגלו במפרץ, באירופה, באסיה ובאפריקה. ב -2012 הפציץ חיזבאללה אוטובוס בבולגריה והרג חמישה תיירים ישראלים ואזרח בולגרי אחד".

המשטר האיראני לא משאיר את כל הנטל לחיזבאללה לבדו.

"רק בחודש שעבר נעצר פעיל איראני סביב תכנון התנקשויות בדנמרק. הקיץ הזה, הרשויות בגרמניה, בלגיה וצרפת שיתפו פעולה כדי לסכל מזימה לפגע הפגנה פוליטית ליד פריז. הם עצרו כמה פעילים איראנים, בהם מרגל איראני, הפועל תחת כיסויים דיפלומטיים באוסטריה", כותבים בדיווח.

"בינואר, הרשויות הגרמניות גילו וחקרו עשרה חשודים של ארגון "כוח קודס". במרס עצרה אלבניה שני פעילי טרור איראנים. לפני מספר שנים, גרמניה עצרה והרשיעה לאחר מכן פעיל של כוח קודס, שאסף מודיעין על ראש קבוצה גרמנית-ישראלית ומקורביו. בשנת 2012 סיכלו הרשויות התורכיות מחלקה של ארבעה פעילי "כוח קודס" שתכננו לתקוף מטרות ישראליות בטורקיה. איראן גם הייתה אחראית על שני ניסיונות פיגוע נפרדים בקפריסין, ב -2012 וב-2015.

"בשנת 2013 נעצרו שלושה פעילים איראנים בניגריה סביב פיגועים נגד אתרי וארגונים תיירותיים בישראל ובארצות הברית. שנה קודם לכן נעצרו בקניה שני פעילי "כוח קודס" על כך שתכננו התקפות נגד אינטרסים מערביים - וכ -33 ק"ג חומר נפץ נמצאו ברשותם. בדרום אמריקה, דיפלומט איראני בכיר נמצא מתכנן פיגוע סמוך לשגרירות ישראל באורוגוואי. ובאסיה, מאז שנת 2011, מעורבים פעילים איראנים בתכנון התקפות בנפאל, הודו ופקיסטן".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית