תצורה חדשה ומשודרגת למערכת Drone Guard: איתור, זיהוי ושיבוש פעילות מל"טים ורחפנים

אלתא מערכות של התעשייה האווירית חשפה תצורה חדשה ומשודרגת של מערכת המכ"מים Drone Guard לאיתור, זיהוי ושיבוש פעילות מל"טים ורחפנים קטנים, המערכת נמכרה במאות יחידות ברחבי העולם

המערכת המשודרגת (צילום: תע"א)

אלתא מערכות של התעשייה האווירית חשפה תצורה חדשה ומשודרגת של מערכת המכ"מים  Drone Guard לאיתור, זיהוי ושיבוש פעילות מל"טים ורחפנים קטנים, המערכת נמכרה במאות יחידות ברחבי העולם. התצורה החדשה והמודולרית כוללת מערכת קומינט משודרגת המגלה את הרחפן על פי תדר השידור והפרוטוקול הייחודי שלו ובנוסף מסוגלת "להשתלט" על התקשורת כדי לנטרל איומים. בנוסף, המכ"מים, המערכת האלקטרואופטית ומערכת השיבוש עודכנו ומציעים כעת יכולות משופרות.

היקף השימוש המסחרי ברחפנים בשנים האחרונות עלה באופן דרמטי כאשר כלים אלו הפכו לאיום פוטנציאלי עבור מתקנים רגישים, התכנסויות המוניות, אישים מפורסמים וכלי טיס אחרים, וכן בנושאי הגנת המולדת, וזאת בשל הקושי לאתרם בגלל גודלם הקטן וטיסתם האיטית בגובה נמוך. מל"טים קטנים ורחפנים עשויים לשמש למטרות עוינות כגון איסוף מודיעין, הברחות או אפילו נשיאת חימוש.

בכדי להתמודד עם האיום מציעה אלתא פתרון המשלב מכ"מים תלת מימדים (3D) לגילוי מטרות אוויריות, אמצעים אלקטרו-אופטיים וקומינטיים, ומערכת ייעודית לשיבוש יכולת הטיסה של המל"טים.

סדרת המכ"מים ממשפחת B2026ELM לטווחים קצרים (10 ק"מ) עד ארוכים (20 ק"מ) עברה התאמה כך שהיא מסוגלת לגלות מטרות אוויריות הנעות באיטיות ובעלות חתימת מכ"ם נמוכה ,עם אמצעים אלקטרו- אופטיים לזיהוי חזותי של המטרה.

המערכת משבשת באפקטיביות את ערוצי הבקרה והניווט של הרחפן ותומכת במגוון פרוטוקולי תקשורת המסוגלים למנוע מרחפן יחיד (וגם מנחיל רחפנים) לחדור לאזור שמור או לנטרלם בבטחה באמצעות טכניקות "השתלטות".

יואב תורג'מן, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא: "מערכת ה-Drone Guard הינה מערכת מבצעית שהוכיחה את יכולתה בתחום הצבאי והאזרחי ברחבי העולם. הפתרון של אלתא, הכולל יכולות קומינט והשתלטות חדשות, מספק מענה לאיום הרחפנים הממשי והמתרחב. אלתא תכננה את ה-Drone Guard כמערכת מודולרית המאפשרת ללקוחות לבחור את הצירוף הטוב ביותר שממלא בדרך החסכונית ביותר את דרישותיהם התפעוליות והתקציביות. אלתא ממשיכה ביישום גישת פיתוח של מערכות מותאמות המספקות ללקוחותיו אבטחה מרבית".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית