חברת RT הישראלית חושפת את SkyStar120: מערכת בלון תצפית חדשה וניידת

מערכת הבלון מסוג SkyStar 120 היא מערכת מיקרו טקטית ניידת הכוללת רכב שטח שנושא את מערכת ההפרחה של הבלון ויכול לנוע גם בתנאי שטח קשים, הן בעת שהבלון מנופח והן כאשר הוא מרחף בגובה

צילום: חברת RT

חברת אר טי הישראלית, העוסקת בפיתוח, תכנון וייצור של בלוני תצפית למטרות מודיעין, אבטחה ותקשורת, חושפת היום את בלון התצפית החדש שלה שמצטרף למשפחת בלוני התצפית מסוג SkyStar: SkyStar 120, מערכת בלון מיקרו טקטית ניידת הנישאת על ידי רכב ייעודי המותאם לפעילות בתנאי שטח קשים. המערכת החדשה הודגמה לאחרונה בפני צה"ל, במסגרת כנס הכנה של צה"ל לתכנית הרב שנתית הבאה.

 Skystar 120 היא מערכת בלון מיקרו טקטית, שפותחה על בסיס הפלטפורמה של מערכת הSkystar 110 של RT. המערכת מורכבת על רכב ייעודי, ומיועדת במיוחד על מנת לספק למפקדים בשטח מידע בזמן אמת, גם כאשר הכח מתמרן בתנאי שטח קשים. מדובר במערכת קומפקטית ועמידה, שמאפשרת לכח גמישות מלאה בעת התמרון בשטח – שכן הכח יכול לנוע יחד עם המערכת כאשר הבלון עצמו מנופח, או אפילו בעת שהבלון באוויר - מה שמאפשר את שיפור זווית התצפית או קווי התקשורת. המערכת יכולה לפעול בתנאי מזג אויר קשים, ולשרת את הכח מגובה ריחוף של עד 500 מטר (1,500 רגל).

רמי שמואלי, מנכ"ל חברת RT: "אנו שמחים לחשוף את החבר החדש במשפחת ה-SkyStar של RT, ה-SkyStar 120, מערכת בלון מיקרו טקטית ניידת שנישאת על ידי רכב שטח. מערכת ה-SkyStar 120 אידיאלית עבור כוחות המתמרנים בתנאי שטח קשים, ומאפשרת להם גמישות מלאה – שכן הם יכולים לתמרן כאשר הבלון עצמו כבר מנופח ומוכן לשיגור, או כשהבלון כבר מרחף באוויר. אנו חושפים את מערכת הבלון החדשה אחרי תקופה ארוכה של מחקר ופיתוח, וכן אחרי שהוא הוצג בפני כוחות ומפקדי צה"ל במסגרת כנס הכנה של צה"ל לתכנית הרב שנתית הבאה, וקיבל פידבק מצוין. חברת RT משקיעה משאבים רבים במחקר ופיתוח, ותמשיך להתרחב ולפתח פתרונות מתקדמים לאיסוף מודיעין ותצפית המותאמים לצרכי הלקוחות ולמאפיינים המשתנים של זירות הפעילות השונות".

חברת RT תציג את משפחת בלוני התצפית שלה בישראל במסגרת תערוכת HLS & Cyber, שתיערך ב 13-14/11 בגני התערוכה, ביתן H21.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית