קרן פימי רוכשת 50% מחברת ההגנה האווירית בירד אירוסיסטמס

מייסדי חברת בירד אירוסיסטמס - מימין: צחי בן ארי, דוד דרגוצקי ורונן פקטור (צילום: רני לוריא)

קרן פימי חתמה על הסכם לרכישה של 50% בחברת Bird Aerosystems - ספקית גלובלית של מערכות הגנה אוויריות ופתרונות מערכתיים לממשלות וגופים צבאיים.

גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי אמר כי "ההשקעה ב- Bird Aerosystems Ltd מהווה המשך לאסטרטגיה של פימי בזיהוי חברות בעלות פוטנציאל צמיחה משמעותי. Bird Aerosystems Ltd היא חברה בעלת ידע ייחודי בתחום הצומח משמעותית - מערכות הגנה אוויריות ופתרונות מערכתיים כוללים. מוצרי החברה נמכרים בכל העולם עבור צבאות וגופים ממשלתיים העוסקים ב- Home land Security. בכוונת פימי למצות את פוטנציאל הצמיחה המשמעותי שעומד בפניה ולתרום מהידע והניסיון שלה בהשבחת חברות ובפריסה הגלובלית הרחבה של פימי".

רונן פקטור, מייסד ומנכ"ל משותף של בירד אירוסיסטמס הוסיף כי "כניסת קרן פימי כשותף בחברה מהווה הבעת אמון משמעותית בפעילות החברה לאורך השנים, בקווי המוצרים שלנו, הטכנולוגיות הייחודיות המפותחות בחברה וכווני הצמיחה המתוכננים לשנים הקרובות. אנו נמשיך לפתח ולספק פתרונות חדשניים ומתקדמים לניהול משימות ותצפית ולהגנה אווירית על כלי טיס עבור לקוחות ברחבי העולם, ואני בטוח שהניסיון העשיר והמוניטין של קרן פימי יתרמו בצורה משמעותית להאצת קצב הצמיחה ופעילותה של החברה בארץ ובעולם".

Bird Aerosystems היא חברה פרטית, שנוסדה ב-2001 על ידי שלושה שותפים מייסדים: רונן פקטור, דוד דרגוצקי (דרגו) וצחי בן ארי - כולם יוצאי חיל האוויר. רונן פקטור ודוד דרגוצקי משמשים כיום כמנכ"לים משותפים בחברה.

החברה מפתחת ומשווקת מערכות מתקדמות להגנה מפני טילים, מערכי סיור ואיסוף מודיעין אויריים, מערכות שו"ב אויריות ופתרונות מערכתיים כוללים. מערכות החברה מבצעיות ומותקנות על מאות כלים, הפועלים באזורי הסכסוך המרכזיים בעולם. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את כוחות נאט"ו, האו"ם, וממשלת ארצות הברית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית