יישום כושר חשף פרטים ומיקומים של עובדים בשירותי ביון. גם בישראל

https://www.bellingcat.com/resources/articles/2018/07/08/strava-polar-revealing-homes-soldiers-spies/

גורמים צבאיים הפועלים במתקני נשק גרעיני. עובדי FBI וNSA. אמריקאים באזור הירוק רגיש של בגדאד, עיראק. אלה הם חלק מהגורמים הצבאיים או המודיעיניים שניתן לזהותם באמצעות נתונים ציבוריים של פלטפורמת הכושר הפופולרית Polar, כך על פי בדיקה של אתר החדשות Bellingcat ושל סוכנות הידיעות ההולנדית דה קורספונדנט.

"הצלחנו לגרד את האתר של פולאר ומצאנו אנשים שמתרגלים ב -200 אתרים ואספנו רשימה של כמעט 6,500 משתמשים ייחודיים. יחד, משתמשים אלה עשו מעל 650.000 תרגילים, סימון מקומות שהם עובדים, חיים ויוצאים לחופשה", כותבים בדיווח.

"בעת רישום החשבון שלך, פולאר מבקשים ממך לספק שם, מיקום, גובה, משקל, תאריך לידה, מין וכמות האימונים בשבוע. למרות שאתה יכול כמובן למלא מידע מזויף, רוב המשתמשים שסקרנו סיפקו מה שנראה כמידע אמין."

מהתכתבות עם החוקר שחשף את המחקר, בבסיס הנתונים היו גם נתונים של אנשי ביטחון ישראלים. עם זאת, החוקר לא הסכים בשלב זה לשתף באילו נתונים מדובר.

תגובת החברה:

"ברצוננו להקדיש זמן כדי לטפל בבעיות האחרונות בנוגע למידע אודות פרופילי משתמש של פולאר ופרטיות הנתונים. פולאר מקדישה תמיכה למשתמשים שלנו לעזור להם להשיג את מטרות הבריאות והכושר שלהם באמצעות המוצרים שלנו. עם זאת, נודע לנו לאחרונה כי נתוני מיקום ציבוריים ששותפו על ידי לקוחות באמצעות התכונה 'חקור' בתזרים יכולים לספק תובנות לגבי מיקומים רגישים", כותבים בהודעה של פולאר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית