נפתח יומו השני של הכנס המרכזי השנתי של ישראל דיפנס: דגש על מודיעין ואסטרטגיה

לאחר ההצלחה של היום הראשון של הכנס המרכזי השנתי של ישראל דיפנס בגני התערוכה, מוקד היום השני יהיה על איסוף מודיעין ואסטרטגיה. בין הדוברים  - שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שר המודיעין ישראל כ"ץ ובכירי מערכת המודיעין בישראל

צילום: גלעד קוולרצ'יק

יומו השני של הכנס המרכזי השנתי של ישראל דיפנס נפתח בגני התערוכה בתל אביב. בין המבקרים בתערוכה הייחודית של אמצעים ומערכות מתקדמות היה גם שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') משה (בוגי) יעלון שהתרשם מהביתנים בתערוכה. יעלון צפוי לנאום בקרוב בכנס.

ביומו הראשון של הכנס לקחו חלק מאות משתתפים אשר שמעו הרצאות מרתקות מפי בכירי המערכת הביטחונית. "נכון שיצאנו מעזה ואיננו אחראים למתרחש שם, אבל יש החמרה במצב ההומניטרי ברצועה וחובתנו לתרום לשיפור המצב שם. זה אינטרס ביטחוני ישראלי שברצועה תהיה רווחה כלכלית. מאידך גיסא, אנו מבהירים כי סינוואר ואנשיו דמם בראשם. לא יקרה שייפגעו אזרחים ואנשי צבא ישראליים ואנו לא נגיב. זה לא יקרה", אמר שר השיכון והבינוי וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, האלוף (מיל') יואב גלנט, בהתייחסו לאירועים ברצועת עזה.

האלוף קובי ברק, מפקד זרוע היבשה, התייחס בנאומו לתמרון היבשתי כחלק ממלחמת היבשה הרב זרועית בעתיד, והשינויים הארגוניים והמבצעיים הגדולים המבוצעים בצה"ל נוכח דמותו החדשה של האויב. על פי ברק, האויב מבוזר, אין רואים אותו, הוא מסתתר, הוא ממוקם בקומה רביעית בדירה ברחוב בעיר. זה אויב נעלם. לפיכך מפקד פלוגה בימים אלו חייב לפעול בארבעה ממדים חדשים ובלתי מוכרים למפקדים ולוחמים ותיקים בצה"ל: הממד התת-קרקעי, הממד העל-קרקעי – האויב נמצא ברחובות הערים. הממד השלישי הוא זה הקרוב לקרקע – בו הרחפנים, והממד הרביעי – סייבר נגד גדודים.

תא"ל (מיל') דידי בן יואש התייחס לדמותו של הרק"מ העתידי ל צה"ל ואמר כי "הרק"מ העתידי יהיה זחלי ולא גלגלי. הוא יהיה תחנת חישה ועם כוח אש מגוון. היכולות שמפתחים יאפשרו לרק"מ לפעול על ידי שני אנשים. השלישי יהיה מפקד מסגרת או מפעיל מערכות חיצוניות. מחלקת טנקים תכלול שני כלים. זה הכיוון.

"התקציב של פיתוח הטנק העתידי מוגבל וזה מקשה, אבל כיווני הפיתוח חדשניים. הכיוונים המבצעיים כוללים אוטומציה, אוטונומיה, תקשורת רחבת פס, בינה מלאכותית ועוד. החזון של התמרון העתידי כולל קפיצת מדרגה ביכולות. הרק"מ יהיה מרכז התמרון העתידי, גם במתארים מורכבים".

***

בתמונה: יעלון בתערוכה, צילום: גלעד קוולרצ'יק

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית