נתב"ג הפך ל'רולטה רוסית' של רחפנים

bigstockphoto

שוב, רחפנים נכנסו לתחום נתב"ג. הפעם שניים, ובעת שמטוסו של סגן נשיא ארה"ב התקרב לנחיתה. זאת, למרות פרסומים חוזרים ונשנים (גם על ידינו) בחודשים האחרונים על כניסת רחפנים לתחום נתב"ג. האם מישהו במשרד ראש הממשלה, מל"ל, רת"א, משטרה, צה"ל או רשות שדות התעופה מחכה שיקרה אסון? נדמה לרגע כי נתב"ג הפך למשחק 'רולטה רוסית' של רחפנים - מישהו מנסה לראות מה יקרה כאשר רחפן נכנס למתחם נחיתה והמראה של מטוסי נוסעים.

"נתב"ג בסמוך לשעה 19:20 הערב, נצפה רחפן מעל מבנה טרמינל 3,. הופעל נוהל  זיהוי עצמים מעל השדה ומטוסים המתינו להמראות ונחיתות  כעשר דקות. השדה שב לפעילות מבצעית לאחר שהוסר החשש מאירוע בטיחותי ובטחוני.  ברש"ת רואים בחומרה רבה שימוש ברחפנים באזור שדה התעופה ושבים ומדגישים, כי חל איסור מוחלט על הטסת רחפנים באזור נמל התעופה. תלונה הועברה למשטרת ישראל ומתקיים תחקיר מבצעי", מסרה אמש דוברות רשות שדות התעופה.

נזכיר כי המל"ל אחראית לגבש המלצה מי אחראי על מה (הליך שמתנהל מאז 2015) וחיל האוויר הבטיח פתרון בעוד חצי שנה. ומה עד אז? דרך אגב, בישראל מפותחות כמה מערכות מתקדמות נגד רחפנים שחלקן נמכרו לחו"ל. אבל כנראה הסנדלר הולך יחף.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית