דרום קוריאה ביצעה ניסוי בטיל Hyunmoo-2C

A Hyunmoo-2C missile developed by the Agency for Defense Development is launched on a mobile launcher at a test-firing site in Taean County, South Chungcheong on Friday. President Moon Jae-in was at the site observing the successful test-firing. [YONHAP]

דרום קוריאה ירתה בהצלחה אב טיפוס רביעי מסוג Hyunmoo-2C לטווח קצר. טווח הטיל 800 ק"מ לפי mengnews. הנשיא החדש, מון ג'אי-אין, שיבח את הניסוי, שבוצע אחרי חודשים של שיגור טילים צפון קוריאניים והרטוריקה המתגברת בחצי האי הקוריאני, בהתאם לתוכניות מדיניות החוץ של הממשל.

 ב -23 ביוני, 2017, הסוכנות הדרום קוריאנית לפיתוח ביטחוני (ADD) ביצעה את הניסוי במתקן שלה כ -120 ק"מ מדרום-מערב לסיאול. סרטון ההשקה הראה את המשגר המונע על-גבי משאית סטנדרטית למחצה של המערכת המשולבת על גבי הספינה או על פלטפורמת ים. ADD, המכללה הצבאית והמחקרית הממלכתית של המדינה, אחראית על פיתוח משפחת היונמו, הכוללת גם טילים בליסטיים וגם טילי שיוט, מאז סוף שנות ה -70 המאוחרות.

 דרום קוריאה מפעילה כיום Hyunmoo 2A לטווח 300 ק"מ ואת Hyunmoo 2C לטווח 500 ק"מ. סדרת Hyunmoo 2 דומה מאוד לטיל הבליסטי לטווח קצר של אסקנדר בביצוע ועיצוב, כך לפי aviationanalysis.net. לפי אותו מקור, דרום קוריאה פיתחה גם משפחת טילי שיוט שכונתה Hyunmoo-3 הדומה לטיל השיוט טומאהוק של ארה"ב, גרסה 3C נוסתה לטווח 1,500 ק"מ.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית