הושלם פינוי מחנה פיקוד העורף בנס-ציונה, שעל שטחו יוקמו בקרוב מאות יחידות דיור

אחרי עשרות שנים- נס ציונה נפרדת מ'השכנים' מפיקוד העורף

צילום: משהב"ט

אגף המבצעים והנכסים (אמו"ן) במשרד הביטחון, בשיתוף אגף ההנדסה והבינוי וגורמי צה"ל, השלים את פינויו של מחנה פיקוד העורף הנס ציונה, מקום מושבה של מפקדת מחוז המרכז בעשרות השנים האחרונות.  את השטח בגודל של כ-40 דונמים העבירו נציגי יחידת מתוו''ה באמו"ן, המנהלת את נכסי מערכת הביטחון, לרשות מקרקעי ישראל. במקום המבנים הצבאיים, תחל בחודשים הקרובים הקמתה של שכונה חדשה בת 330 יחידות דיור ועוד 250 יחידות דיור מוגן ציבורי. כמו כן יוקמו בשטח המחנה המפונה 12,000 מ"ר משרדים ו-2,000 מ"ר של שטחי מסחר. מבנה ה'טיגרט'- המצודה הבריטית המפורסמת במרכז המחנה, הוכרז כמבנה לשימור ויישאר חלק מהשכונה החדשה.

מחנה נס-ציונה, כמו מחנות צה"ל רבים במרכז הארץ, הוקם במקום כבסיס של שלטון המנדט הבריטי לפני ולימים הפך למחנה צה"ל. מתחילת שנות ה-90 פעלה בו מפקדת מחוז המרכז של פיקוד העורף.

ראש יחידת מתווה במשרד הביטחון, עו"ד אלון יפרח: "מחנה  פיקוד העורף בנס ציונה מצטרף לבסיסי ההדרכה במחנה צריפין ולמחנה טירה בטירת הכרמל, שמשרד הביטחון פינה בשנה האחרונה. מאז תחילת 2016 שחררנו כ-700 דונמים באזורי ביקוש במרכזי הערים, שיאפשרו את הקמתן של אלפי יחידות דיור חדשות".  

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית