חיל האוויר יטוס על V-22

במסגרת טיסות בחינה והיכרות ראשונות עם המטוס, שייערכו בקרוב
מטוס V-22

צוותים ראשונים של טייסים ומכונאים של חיל האוויר ייצאו בקרוב לארצות הברית, לטיסות היכרות ולמידה במטוס V-22 "אוספריי" מתוצרת בואינג.

ה-V-22 הוא מטוס רב משימתי, המשתמש בטכנולוגיות רוטור על מנת לשלב יכולות המראה, נחיתה וריחוף אנכיים כמו של מסוק, עם המהירות, הטווח וגובה טיסה שמאפיינים מטוס בעל כנפיים נייחות.

חיל האוויר שוקל רכישה עתידית של המטוס, במסגרת התכנית הרב שנתית שלו. ה"אוספריי" עשוי לפתוח לחיל אפשרויות מבצעיות שאינן קיימות כיום – ובהן חילוץ וגם הטסת כוחות מיוחדים. בארצות הברית פותח עבור המטוס רכב שטח מיוחד, שנכנס לתוך בטנו, ויכול לנחות ביחד עם הכוחות הלוחמים בכל נקודה בשטח.

חיל האוויר האמריקאי מפעיל טייסת V-22 באפגניסטאן, והיא עברה מעל 100,000 שעות טיסה מבצעיות. על פי חברת בואינג, מסוק ה-V-22 יכול לשאת 24 לוחמים, 20,000 פאונד של מטען פנימי או 15,000 פאונד של מטען חיצוני, תוך שימוש ביכולת ההמראה והנחיתה האנכית שלו. בואינג אחראית לגוף המטוס ולכל מערכות המשנה, רכיבי הטיסה הדיגיטליים ומערכות בקרת הטיסה.

שותפתה של בואינג, Bell Helicopter Textron, Inc, אחראית לכנפיים, לתמסורת, לזנב המטוס, למערכות הרוטור ולהתקנת המנוע. ג'ון ריידר, מנהל התכנית המשותפת לחברות בואינג ובל לטובת פיתוח המטוס, אמר כי "מנתוני עלות שעת טיסה בשנת 2010, עולה כי למטוס הזה יש את העלות הנמוכה ביותר ביחס שבין מספר המיילים באוויר ובין מספר המושבים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית