המטרה: קישוריות מלאה ברחבי העולם

שוגרו לחלל 10 לווייני תקשורת במסגרת פרוייקט IRIDIUM, מערך התקשורת הגדול בעולם

צילום: חברת אירידיום

עשרה לווייני תקשורת, שיהוו חלק ממערכת התקשורת העולמית אירידיום, שוגרו מוקדם יותר השבוע לחלל על משגר FALCON 9  של חברת SPACE X. השיגור עבר בהצלחה מבסיס חיל האוויר האמריקני ונדנברג שבקליפורניה. השלב הראשון של טיל השיגור נותק ונחת באוקיאנוס השקט, ואילו החלק השני המשיך במסלולו להצבת לווייני התקשורת במקומם.

זה היה השיגור המוצלח השלישי במסגרת פרוייקט התקשורת הענקי להצבת 75 לווייני תקשורת בני הדור הבא, לווייני NEXT, שיקיפו את כדור הארץ ויספקו שירותי תקשורת מתקדמים. חמישה שיגורים נוספים של חברת SPACE X צפויים עד סוף השנה הבאה. לווייני אירידיום ישנים יפסיקו את פעולתם.

במקורו פרוייקט IRIDIUM COMMUNICATION הוא מיזם תקשורת וטלפוניה המאפשר תקשורת בין כל שני נקודות על פני כדור הארץ באמצעות רשת לוויינים, למטרות מגוונות, החל משירותים פיננסיים וכלה בנושאי ביטחון. למערכת יש יכולות מיוחדות לקיים תקשורת ומעקב בזמן אמיתי אחר כלי טיס וכלי שיט בכל תחומי האוויר ובמרחבי הימים. כשיסתיים הפרוייקט, ינועו מעל כדור הארץ 75 לווייני תקשורת, שיהוו רשת שתקיף את כל העולם ותאפשר תקשורת (CONNECTIVITY) בין האוקיאנוסים הגדולים, באזורי שני הקטבים ובכל אזור ולו המרוחק והנידח ביותר.

את לווייני אירידיום מייצרת חברת THALES ALENIA SPACE בשת"פ עם חברות רבות אחרות בעולם. חברת IRIDIUM CONNUNIACTIONS מעידה על עצמה שהיא יוצרת את מערכת התקשורת היחידה בעולם המאפשרת קישוריות מלאה בין בני אדם, ארגונים ומוסדות בכל אתר ואתר ובזמן אמת. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית