אלביט תתחרה על התותח ההודי

לפי אתר idpsentinel אלביט מערכות תתחרה על מכרז התותחים הרכובים של הודו במסגרת החברה המשותפת Bharat Forge יחד עם חברת Kalyani ההודית

תותחים של צבא הודו על גבול קשמיר. מקור: thehindu.com

הודו הוציאה RFI לרכש של 814 תותחים (ה-RFI). מדובר בתותח רכוב בקוטר 155 מ"מ. חברות הודיות יוכלו גם לזכות בשדרוג תותחים רוסיים 130 מ"מ מדגם M-46 ל-155 מ"מ. ה-RFI יצא בחודש יוני 2013 עם מועד סיום לספטמבר באותה שנה. תיקון ל-RFI יצא בחודש דצמבר השנה עם מועד סיום ב-24.12.2014. היקף המכרז מוערך ב-2.5 מיליארדי דולרים.


על המכרז מתחרות החברות Bharat Forge שהיא שותפות בין אלביט מערכות לחברת Kalyani Group, חברת Tata Power SED שהיא שותפות בין TATA ההודית ל-Denel מדרום אפריקה ו-Larsen & Toubro שהיא שותפות עם Nexter הצרפתית ו-Ashok Leyland ההודית. כמו כן ישתתפו במכרז החברותRosoboronexport הרוסית, BAE Systems הבריטית ו-General Dynamics מארה"ב.


לפי אתר army-technology, כ-100 תותחים ראשונים יובאו להודו 'מהמדף' ויתר ה-714 ייוצרו על אדמת הודו. לפי India Today, החלפת התותחים הרכובים היא שלב במהלך כולל של החלפת כל 2000 התותחים של הודו בהיקף כספי של 6.6 מיליארדי דולרים. כתבה מעמיקה בנושא הארטילריה של הודו אפשר למצוא באתר eurasiareview.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית