הולנד תרכוש את הריפר

ההחלטה של משרד הביטחון ההולנדי לרכוש את המל"ט האמריקאי הגיעה לאחר ניסיון כושל לבנות, בשיתוף צרפת, מל"ט המבוסס על ההרון של תעשייה אווירית
United States Air Force photo by Senior Airman Larry E. Reid Jr.

הולנד החליטה לרכוש ארבעה מל"טים מדגם MQ- 9 Reaper של ג'נרל אטומיקס ותחנות קרקע תואמות, כך על פי הודעה של משרד הביטחון ההולנדי השבוע וכן אזכור באתר janes.

הכלי הראשון צריך להיות מבצעי מלא ב-2016, והאחרון בשנה שלאחר מכן. בניגוד ל-MQ-9/RQ-9 הפועלים בשירות חיל האוויר האמריקאי וחיל האוויר המלכותי של בריטניה, הגרסה ההולנדית לא תהיה חמושה, אם כי זה יכול להשתנות בעתיד "עם מינימום של שינוי", כך על פי ההודעה של משרד הביטחון ההולנדי.

ה-Reaper היה המערכת היחידה זמינה, משרד הביטחון אמר, שפגשה את דרישתה לנהל משימות מעקב עם סיבולת "שעולה על 24 שעות". המטע"דים יהיו רגילים לפלטפורמה: מכ"ם סינטטי, מטע"ד אינפרא אדום, ומציין מטרות נעות על הקרקע. בנוסף, ביקשו ההולנדים לצייד את המל"טים עם "מכ"ם עם כיסוי גדול יותר" מהסטנדרטי וחבילת מודיעין סיגינט מיוחדת.

בחודש יוני האחרון עשתה חברת ג'נרל אטומיק שת"פ עם Fokker Technologies לאספקת שירותי תחזוקה ותמיכה לריפר MQ- 9 .

התהליך של משרד הביטחון ההולנדי לרכוש מל"ט היה עקיף. בתחילת העשור הקודם, הייתה יוזמה לפתח עם צרפת מל"ט שיתבסס על ההרון של התעשייה האווירית לישראל (תע"א), אך תוכניות אלה ננטשו ב-2006. מאז, הריפר MQ- 9 הוא הבחירה המועדפת. עדיין אין פרסום היכן יוצבו ארבעת המל"טים החדשים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית