שיתוף פעולה "כחול-ירוק"

כוחות שריון ו-669 תרגלו פינוי וחילוץ במתארי לחימה שונים. האימון דימה חילוץ פצועים מחלל טנק, תוך קיצור וייעול תהליכי החבירה והפינוי
(צילום: מאיר אזולאי)
אימון משותף של הכוחות הרפואיים של חטיבה 7 וצוותי יחידת 669 (יחידת החילוץ והפינוי בהיטס) נערך ביום חמישי בשבוע שעבר בבסיס תל נוף, כחלק מסדרת האימונים 'שיתוף פעולה כחול-ירוק' בין חיל האוויר לחילות היבשה.

באתר צה"ל מצטטים גורם בחטיבה 7 שאמר כי "669 היא כוח ההצלה שלכם לכל מתאר- בעיר, בבית, או במנהרה". הלוחמים תרגלו שלוש סיטואציות מבצעיות שונות המתאימות לעזה ולרמת הגולן, בהן נזקקו השריונרים לפינוי מוסק, וזאת תוך שימוש בסימולטורים המיוחדים של היחידה. במהלך האימון תיאמו הכוחות מספר עקרונות שיכולים להציל את חיי הפצועים, הלוחמים, ואת אנשים צוות האוויר בזמן אמת.

"עכשיו אני יודע בדיוק איזה מידע חשוב ל-669 לקבל ממני בשטח", אמר קצין הרפואה הגדודי של גדוד 75, סגן עקיבא אסתרסון, שהשתתף באימון. תחילה תרגלו הכוחות תרחיש בו מוצב של שריון ברצועה ספג ירי רקטות. "הצוות במסוק לא יודע מה קורה בשטח", תידרך גורם מ-669 את הלוחמים. "כמו שאנחנו מתרגלים אתכם, כך אתם מסייעים לנו להתאמן", הוסיף.

כמו כן, תרגלו הלוחמים התמודדות עם פצועים בטנק שעלה על מוקש בעת אימון ברמת הגולן, ואף פצועים באירוע של פגיעה ישירה של טיל נ"ט בטנק. בתרחיש אמת ייפגשו הכוחות לדקות ספורות, לעיתים תחת אש, ויעבירו את הפצועים מידיהם של כוחות הרפואה הקרקעיים לכוחות המוסקים. "חבירה עלולה להיכשל בגלל טעויות הקטנות", הסביר סגן אסתרסון. "אם לא ציינו שניתנה לחייל תרופה, או ששכחנו להצביע על חבורה שגילינו, זה יכול להוביל לבזבוז זמן יקר וטיפול לקוי שייעלה בחיי הפצוע", הדגיש.

המידע שחשוב להעביר לכוחות הפינוי כולל את כמות ומצב הפצועים, פירוט של הטיפול הרפואי שניתן עד כה, מידע על סכנות אפשריות למסוק, והסיטואציה המבצעית שבה נגמרה הפציעה. במהלך האימון תורגל גם קיצור זמן החבירה והפינוי, מאחר והוא נושא יתרון שעשוי לתרום גם הוא לשלום הפצועים. עם תום התרגיל שיתוף הפעולה הוכתר כהצלחה. "התקשורת בינינו הייתה טובה", אמר סגן אסתרסון. "אחת המטרות הייתה גם שלוחמי 669 ייראו שאנחנו מאומנים ובעלי יכולות רפואיות גבוהות, ומטרה זו הושגה", סיכם.

***הכתבה הופיעה במקור באתר צה"ל

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית