חייל נדקר למוות בפיגוע בעפולה

עפולה: פלסטיני דקר למוות חייל צה"ל באוטובוס באזור התחנה המרכזית בעיר. הדוקר נעצר ונתגלה כי לו קרובים הכלואים בבתי כלא בישראל
פיגוע דקירה בעיר עפולה: חייל צה"ל נדקר למוות על ידי פלסטיני בן 16 מאזור ג'נין ששהה בישראל ללא אישור. החייל נפצע באורח אנוש מדקירות בצווארו, לאחר שהותקף באוטובוס שעמד בתחנה המרכזית בעיר. צוותי הרפואה שהוזעקו למקום פינו אותו להמשך טיפול בבית החולים "העמק" בעיר, ושם נקבע מותו. סגן מנהל בי"ח "העמק": "החייל נדקר ישירות בליבו - וזה מה שחרץ את גורלו".

מבטחים של התחנה עצרו את הדוקר והוא הועבר לחקירת המשטרה וכוחות הביטחון. בחקירתו הודה הנער הפלסטיני במעשה. במהלך החקירה נתגלה כי לפלסטיני מספר קרובי משפחה הכלואים בבתי כלא בישראל בגין עבירות על רקע בטחוני. בחקירתו אמר הנער הפלסטיני, חוסיין ג'וואדרה, כי בא "לנקום את מעצר בני משפחתו בידי ישראל". שני אחיו של החשוד כלואים בישראל. הוא סיפר עוד כי חמק לשטח ישראל באזור נצרת עילית, שם עלה על אוטובוס מספר 823 לעפולה.

מדובר בפעם הראשונה שפיגוע, בגל פיגועי הפח"ע העממי, המתרחש בשבועות האחרונים, מתבצע בתוך תחומי הקו הירוק.

הפלסטיני עצמו מקבל בשעות אלו טיפול רפואי בשל חבלות בפניו. במשטרה בודקים חשד כי הוכה.

האירוע החל סמוך לשעה 8:30 אז התקבלה הודעה במוקד מד"א גלבוע ובמשטרה על ערבי שדקר גבר בפלג גופו העליון, באוטובוס בתחנה המרכזית בעפולה. כאמור צוותי מד"א העניקו טיפול ראשוני לנדקר, חייל צה"ל, במקום ולאחר מכן פינו אותו לבית החולים, כאמור שם נקבע מותו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית