מטוס הקרב החדש של רוסיה

אב הטיפוס החמישי של מטוס הסוחוי T- 50 , אשר יהיה הליבה של צי הקרב העתידי של רוסיה עשה טיסת ניסוי מוצלחת. מדובר במטוס קרב מרובה תפקידים מהדור החמישי הכולל יכולת חמקנות ופיתוחים מבוססי ננו טכנולוגיה
Sukhoi T-50 wikipedia/Alex Beltyukov

אם אתם פרחי טייס או טייסי קרב במילואים, כדאי לכם להכיר את המטוס הזה מקרוב. למה? מכיוון שסביר להניח כי בעתיד הלא רחוק הוא יפקוד את שמי המזרח התיכון תחת ידיהם של טייסי מדינות ערב. בתור מטוס העתיד של רוסיה, הוא אמור להתחרות ב-F-35 האמריקאי, ומדינות שאמריקה לא חפצה ביקרן, יעמדו בתור במפעלי חברת סוחוי. וכן, גם ה-T-50 צפוי להיות מטוס חמקני.

בינתיים, אב הטיפוס החמישי של מטוס הקרב העתידי הרוסי ה-T-50 (קרוי גם PAK FA) טס בפעם הראשונה במפעל הייצור במדינה במזרח הרחוק, כך דיווחה יצרנית המטוס, חברת סוחוי, לאתר מוסקבה טיימס.

הטיסה בת 50 הדקות שהתרחשה בשמי מפעל גגרין בקומסומולסק-און-אמאר, הצליחה לבדוק את הביצועים הכוללים של המטוס, כולל את יציבותו באוויר ואת עבודתם של המנועים. "המטוס ביצע היטב בכל השלבים של תכנית הטיסה המתוכננת. הטייס אישר אמינות של כל המערכות והציוד", מסרו מקורות בסוחוי בהצהרה.

מטוס ה-T- 50 , אשר יהיה הליבה של צי הקרב העתידי של רוסיה , הוא מטוס קרב מרובה תפקידים מהדור החמישי הכולל חמקנות וננו טכנולוגיה, סופר יכולת תמרון, יכולת שיוט (טיסה קולית ללא שימוש במבער אחורי), חבילת אוויוניקה מתקדמת וגם מכ"ם מערך אקטיבי הפועל בתדרי X-band , כך על פי חברת סוחוי .

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית