אירן: סיכלנו נסיון חבלה בכור

עלי אכבר סאלחי, האחראי האיראני על התשתית הגרעינית באיראן אמר לאתר ה-dailymail כי סוכלו מספר נסיונות חבלה בכורים הגרעיניים. הוא הפנה אצבע מאשימה לישראל
The Iranian nuclear power chief, Ali Akbar Salehi - wikipedia

איראן האשימה ארבעה עובדים בניסיון לחבל בתכנית הגרעין שלה, והיא מאשימה את ישראל בעלילה.

האחראי האיראני על התשתית הגרעינית במדינה, עלי אכבר סאלחי, אמר היום (א') כי השלטונות עקבו אחר החשודים בשעה שעבדו באחד ממתקני הגרעין במדינה ובצעו את המעצרים ב"בדיוק הזמן הנכון ". כך על פי דיווח באתר dailymail.co.uk.

למרות שהוא לא פרט מי לדעתו היה אחראי לכך , הוא האשים מדינות "עוינות" - בדרך כלל הכוונה היא לישראל או ארה"ב.

בעוד איראן מפתחת יחסים חמים עם ארה"ב, עוסקת ישראל במתקפה תקשורתית נגדה ומזהירה את העולם שלא ניתן לסמוך על האיראנים. אי לכך, מומחים מאמינים שזה מובן מאליו שמר צאלחי מפנה את האצבע המאשימה כלפי ישראל.

מאוחר יותר טען סאלחי כי איראן סיכלה 'כמה מקרים' של ניסיונות חבלה דומים במהלך השבועות האחרונים, אך לא פרט מעבר לכך. "מדינות עוינות אינן מעוניינות במציאת הדרך לצאת מהמצב הנוכחי והן מנסות לחסום את המאמצים הדיפלומטים סביב תיק הגרעין באמצעות מעשי חבלה", אמר סאלחי. 

המתיחות בין ישראל ואיראן עלתה מדרגה בימים האחרונים כאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה בשבוע שעבר את ניסיונותיה של איראן להרגיע את המערב בקשר לשאיפותיה הגרעיניות. כמו כן, חשף נתניהו כי ישראל עצרה גבר בלגי ממוצא איראני באשמת ריגול לטובת איראן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית