"עומדים דרוכים על המשמר"

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חיל התותחנים התקיים ביום חמישי בערב. הרמטכ"ל גנץ: "צה"ל, הפיק לקחים ממערכות העבר ואינו פוסק לרגע מללמוד, להשתנות ולהתחזק"
ביום חמישי התקיים טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חיל התותחנים באתר ההנצחה והזיכרון "בית התותחן" בזיכרון יעקב.

חיל התותחנים לקח חלק בכל מלחמות ישראל ושכל 763 חללים במשך 65 שנים של פעילות בהגנה על גבולות המדינה ושמירה על ביטחון אזרחיה. הטקס נערך במעמד הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, קצין התותחנים הראשי, תא"ל רועי ריפטין, מפקדי החיל בעבר ובהווה, המשפחות השכולות, קציני וחיילי חיל התותחנים. 

הרמטכ"ל גנץ בטקס: "בימים אלה עומדת מדינת ישראל בפני אתגרים שונים ומגוונים. קווי דמיון מסוימים מחברים בין מערכות העבר לבין תרחישי העתיד, אך המציאות של ימינו, על מורכבותה ועל ריבוי ממדי הפעולה והזירות שבה, גם שונה מאוד. שונות גם היכולות של צה"ל, שהפיק לקחים ממערכות העבר ואינו פוסק לרגע מללמוד, להשתנות ולהתחזק. הערב, כמו בכל יום, חולקים כבוד לחללי החיל גם חיילי התותחנים של היום. מול האיומים סביבנו הם עומדים דרוכים על המשמר, עינם פקוחה וערנית בפעילות מבצעית בגזרות, בעמדה, בתותח ובמשגר. בכל צעד שהם עושים, בכל פעולה שהם נשלחים לבצע - חי זכרם של יקיריכם, יקיריכם שבעשייתם עיצבו את דרכו של החיל ואת דרכם של לוחמי ההווה והעתיד".

לעמוד הפייסבוק של ישראל דיפנס - לחצו כאן https://www.facebook.com/israeldefense

הקתמ"ר תא"ל רועי ריפטין בכנס: "מפקדים ולוחמים מפעילים את אמצעי הלחימה המתקדמים בגישה התותחנית המסורתית של מקצועיות, דקדקנות בפרטים וללא התפשרות על התוצאה. אותה מסורת המלווה אותנו בחיל מאז היווסדו ומוכיחה עצמה בכל המערכות עד כה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית