מרוסיה באהבה: טילי S-300 וכור גרעיני חדש

העיתון "קומרסאנט" טוען כי נשיא רוסיה הורה לספק לאיראן מערכת הגנה אווירית מתקדמת ומתקן גרעיני חדש בבושהאר
S-300VM - via defence.pk
האם ההססנות של ארה"ב מתורגמת ליוזמה רוסית? אם שופטים את המהלכים האחרונים שעשה ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, בכל הקשור לנשק הכימי הסורי וכן את ההצעה האחרונה שהוא נתן לאיראנים, אפשר להבין שתוצאות האי-תקיפה מצדו של אובמה יכולות להיות הרות אסון לישראל.

על פי דיווח בעיתון הרוסי "קומרסאנט" מהיום (ד'), פוטין, סיכם עם נשיא איראן, חסן רוחאני, כי מוסקבה תספק לטהרן חמש מערכות טילים נגד מטוסים מסוג S-300 ותבנה כור גרעיני נוסף בבושהאר.

מקורות המקורבים לקרמלין אישרו בפני העיתון את הדברים. בין איראן לרוסיה קיים סכסוך ארוך, על רקע חוזה למכירת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת שלא יצא לפועל. האיראנים העבירו לרוסים את הכסף, ארבעה מיליארדי דולרים, אך האחרונים לא סיפקו את הטילים. פוטין, על פי הדיווח, החליט לשים סוף למשבר הזה ביחסים ולהעביר לאיראן את הנשק המתקדם.

המקור אמר לקומרסנט כי הצעתה של רוסיה תהיה תלויה בכך שאיראן תמשוך תביעה 4 מליארדי דולרים שהוגשה בבית דין בינלאומי בז'נבה נגד סוכנות יצוא הנשק של רוסיה.

בקומרסנט כתבו כי פוטין מציע לספק לטהראן חמש מערכות הנקראות S-300VM.

המקור גם אמר כי פוטין מוכן לחתום על עסקה עם איראן לבניית כור גרעיני שני בבושהר. המקור אמר כי העסקה לא הייתה "רווחית במיוחד מנקודת מבט כלכלית, אלא הייתה פוליטית".

דוברו של פוטין דמיטרי פסקוב אישר לקומרסנט שפוטין ורוחאני צפויים לדון "שיתוף פעולה בתחום האנרגיה הגרעינית" ו-"שאלות של שיתוף פעולה צבאי טכני" בשיחות פסגה בבישקק, קירגיזסטן ביום שישי הקרוב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית