עמדות נשק ימיות חדשות

רפאל פיתחה עמדות חדשות ממשפחת מערכות הנשק הימיות ה"טייפון", אשר מבוססות על טילי ה"ספייק" של החברה

רפאל פיתחה מספר עמדות נשק ימיות חדשות ממשפחת מערכות הנשק המיוצבות לספינות מלחמה - ה"טייפון" (Typhoon), שניתנות גם לשליטה מרחוק וכבר היום נמצאות בין היתר בשימוש חיל הים הישראלי.

שתיים מן המערכות החדשות שנקראות טייפון MLS (missile launching system) מתבססות על טילים ממשפחת ה"ספייק" של רפאל, ספייק NLOS וספייק ER. "אנחנו יורשים את כל טווחי הביצוע שלהם, טווחי התקשורת והכל בים" מסביר דני ע., מנהל פיתוח עסקי במנהלת ים ברפאל. טילי הספייק NLOS מגיעים לטווח של 25 ק"מ, והטייפון NLOS MLS כולל גם מערכת בקרת אש ומטע"ד אלקטרו אופטי.

"הטיל מאפשר לבחור את נקודת הפגיעה במטרה. בטיל אלקטרו-אופטי כזה שככל שהוא מתקרב למטרה הפרטים מתבהרים יותר, אני יכול לפגוע בתורן ולהשבית את המכ"ם או לפגוע ולהשבית את המנועים. אני גם יכול להתחרט ולהסיט את הטיל. עשינו התאמה ושילבנו אותו במערכות הספינה שהן שונות ממערכות יבשה, זה מארז שכולל את הטילים, מערכת כגון ה'טופלייט' ומערכות תקשורת.

"זה בדיוק יושב על בסיס ה'טייפון', היתרון הוא בעיקר בכך שמדובר בנשק מאוד מדויק שיכול לעלות על כלי שייט יחסית קטנים. יש היום מספר כלי שייט שאין להם יכולת טילאות, והמערכות החדשות מאפשרות להם את זה". מערכת הטייפון MLS ER פועלת באופן דומה עם טילי ספייק ER, אך לטווח הרבה יותר קצר של עד 8 קילומטר.

רפאל, שמייצרת את המשגר של הטיל, פיתחה גם משפחה של משגרים ימיים שיכולה לעבוד בכמה תצורות, כולל משגר שמשלב בין מקלע וטילים או תותח וטילים.

במקביל, החברה ממשיכה גם בקידום מערכת הטייפון 30 מ"מ המשופרת, עם כמות תחמושת מוגדלת: 400 כדורים לעומת מערכת הטייפון 25 מ"מ שיכלה לקחת פחות מ-200 כדורים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית