הרמטכ"ל: דרוכים ונכונים

"יכולות האיסוף, ההתקפה וההגנה שלנו נכונים ודרוכים"
הרמטכ"ל ברמה"ג. צילום: דו"צ


הרמטכ"ל רב- אלוף בנימין (בני) גנץ ביקר ביום שישי  את לוחמי התותחנים ברמת הגולן, שם סקרו בפניו מפקדי גדודי חיל התותחנים את מצב הכשירות והמוכנות של הכוחות. לאחר הערכת מצב בנוכחות המפקדים הבכירים בשטח, שוחח הרמטכ״ל עם החיילים והעביר דגשים מבצעיים מעודכנים לכוחות העוקבים אחר המתרחש, ערוכים לכל תרחיש.

לביקור הצטרפו מפקד פצ"ן, אלוף יאיר גולן ומפקד עוצבת געש תא"ל איציק תורג'מן.

לאחר מכן ביקר הרמטכ"ל בתרגיל הגדודי שעורך גדוד 890 של הצנחנים בימים האחרונים ברמת הגולן. הרמטכ״ל צפה בתרגיל יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון ומפקד חטיבת הצנחנים אל"מ אליעזר טולדנו.


ביום חמישי אמר גנ כי "צה"ל ניצב היום בפתחם של ימים מאתגרים. אין לנו חלק באירועים המתרחשים בקרבתנו, אך במקרה של הפניית האש לכיוון ישראל, ברור לכל מנהיג באזורנו ובעולם כולו כי המחיר יהיה כבד וההפסד של האויב צורב וקשה". הרמטכ"ל נשא דברים בטקס התייחדות וזיכרון לחללי חיל הים.

"ניתחנו את המשמעויות השונות מכל התפתחות אפשרית, ומתוך האחריות המתבקשת, אנו נערכים לכל תרחיש. יכולות האיסוף, יכולות ההתקפה המתקדמות ביותר ומערכי ההגנה שלנו - באוויר, בים וביבשה - נכונים ודרוכים, מאוישים במיטב חיילנו ומפקדנו בסדיר ובמילואים.

"אזרחי ישראל יכולים להמשיך בביטחון בשגרת יומם, ולהיערך לחגי תשרי, בידיעה שצה"ל ניצב להגנתם-נחוש, חזק ומוכן כתמיד. כאשר סביבנו סוערים הגלים, לוחמי צה"ל ומפקדיו כולם הם העוגן היציב שעליו נוכל לסמוך, גם בסופות העזות ביותר."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית