סוריה לאו"ם: המורדים תקפו בגז

במטרה לעשות דה-לגיטימציה לבקשה הבריטית באו"ם שצפויה לעלות ביום רביעי, סוריה מבקשת האו"ם לחקור באופן מידי "התקפות כימיות" חדשות שבוצעו על ידי המורדים

באן קי מון אמר כי חיוני לאפשר לאו"ם לקבוע את העובדות, והדגיש כי הסכסוך הגיע ל"רגע קשה ביותר".

בריטניה תדרוש ממועצת הביטחון של האו"ם החלטה "המסמיכה את כל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחים" בסוריה.

ההחלטה לנקוט בתגובה התקבלה במועצה לביטחון לאומי של בריטניה "פה אחד" על השימוש ה"בלתי מתקבל על הדעת" בנשק הכימי, כך אמר ראש הממשלה דיוויד קמרון.

ההחלטה תעלה על השולחן בפגישה של חמש החברות הקבועות של מועצת הביטחון היום (ד'). בינתיים, סוריה מצדה מאשימה את המערב בהמצאת תירוצים במטרה לפתוח במתקפה.

"מדינות המערב, שממונהגות על ידי ארצות הברית, ממציאות תרחישים מזויפים ופיקטיבים כדי לייצר אליבי להתערבות צבאית בסוריה", אמר ראש הממשלה, ואיל נאדר אל-חלקי בטלביזיה הממלכתית הסורית.

בתגובה לכוונת בריטניה לבקש אישור מהאו"ם לתקוף בסוריה, ממשלת סוריה דורשת שהאו"ם לחקור מיד שלוש התקפות כימיות לכאורה שבוצעו על ידי קבוצות המורדים בפאתי דמשק בשבוע שעבר, כך אמר השליח של סוריה לאו"ם - בשאר ג'עפרי. כך על פי דיווח באתר RT.

הפיגועים התרחשו ב -22 באוגוסט, 24 ו -25, אמר ג'עפרי לעיתונאים היום.  לטענתו, ה"מיליטנטים" השתמשו בגז סארין נגד הצבא הסורי.

"אנו מבקשים מן האו"ם לחקור 3 מקומות נוספים שבהם החיילים הסוריים שאפו גז עצבים בפרברים של דמשק. כך הספקטרום של החקירה עולה בהשוואה למשימת החקירה הראשונית", אמר ג'עפרי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית