חלק מיחידות המילואים יודממו

המשמעות הצבאית של המושג הדממה במקרה הזה, היא הכנסת הטנקים והנגמשים לאחזקה בימ"חים, והפסקת האימונים של אותם חיילי המילואים
Tank evacuation drill in the Jordan Valley - via www.idfblog.com
למרות ישיבות שנערכו במטה הכללי לאחרונה, בין השאר על ההחלטה לסגור מספר חטיבות מילואים בעקבות הקיצוץ בתקציב הביטחון, הוחלט שלא כל חטיבות המילואים תסגרנה. במקום זאת, בחלק מהיחידות יתבצע תהליך המכונה "הדממה".

המשמעות הצבאית של המושג הדממה במקרה הזה, היא הכנסת הטנקים והנגמשים לאחזקה בימ"חים, והפסקת האימונים של אותם חיילי המילואים, כך שאם יהיה צורך מידי, עדיין ניתן יהיה לגייס אותם. כל זאת נעשה על מנת למזער את הסכנות שיש בפירוק מהיר מדי של מסגרות לחימה.

"חלק מהיחידות רק יודממו, וזה יוצר אתגר גדול ליחדות מילואים מאשר סגירה", אמר אמש בגלי צה"ל קצין המילואים הראשי של צה"ל, תת אלוף הושע פרידמן בן שלום. "קשה מאוד להחזיק יחידה כאשר היא לא נפגשת ומתאמנת".

בתוך כך, בצה"ל מתקשים לממש את מסגרת התקציב לשנתיים הקרובות לכדי תכנית עבודה בעקבות הקיצוץ בתקציב הביטחון. זאת עקב העלות הגדולה שיש לסגירת יחידות והתשלומים הנדרשים גם לטובת מתן פיצויים למי שיפוטר מהצבא. במידה רבה יש גורמים רבים במערכת הביטחון שרואים סיכון בהשלכות של הקיצוץ בתקציב, מה שמבטיח המשך דיונים על המשמעויות אל מול הדרג המדיני.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית