"היקף הפרויקטים בנגב: 40 מיליארד שקל"

רוה"מ ושרהב"ט ערכו סיור בנגב ונפגשו עם הגורמים המעורבים במעבר של מערכת הביטחון דרומה
נתניהו, יעלון ובכירי מערכת הביטחון בסיור בנגב. צילום: משהב"ט


היקף הפרויקטים סביב מעבר צה"ל לנגב מוערך בלא פחות מ-40 מיליארד שקל. כך אמר ראש הממשלה במהלך ביקור שערך ביום ד' בנגב, ביחד עם שר הביטחון, משה יעלון, סגן,\ הרמטכ"ל, אלוף גדי אייזנקוט, ראש מנהלתה מעבר במשרד הביטחון, נתי אפרתי, סגנו חזי משיטה, ובכירים נוספים ממערכת הביטחון ומישובי הנגב.

 ביקור שר הביטחון במפעלי אקרשטיין אשר עובדים בפרויקט, בקרית ההדרכה בצוותא עם ראש הממשלה, בקמפוס התקשוב ונפגש עם ראשי רשויות בדרום לשיחה על המהלך.

יעלון התייחס לפרויקטים ששניים מהם כבר יצאו לדרך (בניית עיר הבה"דים בצומת הנגב מדרום לבאר שבע, והקמת קריית התקשוב ליד באר שבע) ואמר כי  "העברת צה"ל לנגב היא  אירוע היסטורי".

יעלון אמר לנתניהו - "ראש הממשלה, הגעת לכאן לראות את החזון קורם עור וגידים. זהו חזון שהתווה אותו דוד בן גוריון, ובשנים האחרונות אנחנו מממשים אותו. באופן אישי זכיתי כרמטכ"ל להניח את אבן הפינה לקריית ההדרכה לפני שמונה שנים. היום אנחנו רואים את המבנים ואת הקירות צומחים מתוך המדבר, וכל זה בהמשך להרבה מאוד החלטות ממשלה שהתקבלו בממשלה הקודמת ובממשלה הנוכחית, האחרונה שבהן לפני כשבועיים, מתוך הבנה שיש פה מהלך חיוני, היסטורי, אשר נותן מענה גם לצרכים של צה"ל ומערכת הביטחון אבל בעיקר מעניק תנופה אדירה לנגב. זה לא אירוע של משרד הביטחון בלבד, אלא אירוע של כל משרדי הממשלה ללא יוצא מן הכלל בהובלתו של ראש הממשלה, משום שצה"ל יזכה פה לשיפור עצום ולתשתית חדשה וממוגנת.

"עשרות אלפי אנשי קבע שיגיעו לכאן, בתוספת חיילי חובה ומילואים, יביאו תנופה לנגב, ובתנאי שנדע כפי שידענו עד עכשיו, ונדע גם בעתיד, לנצל את כל היתרונות ואת יכולותיהם של משרדי הממשלה.

 "יש כאן הזדמנויות כלכליות, ואני משוכנע  שההי-טק לא יישאר רק באזור המרכז אלא גם יעבור דרומה, למקום שבו חיים ועובדים מהנדסים ומדענים. זה יקרה בין היתר בשל העובדה שצה"ל העתיק גם את מרכז הכובד הטכנולוגי שלו לאזור הדרום.

"צה"ל יעניק את התנופה ויסלול את הדרך, והדרך הזו תביא לפיתוח עצום בנגב. אין לי ספק שאנחנו כבר בעיצומו של אירוע היסטורי. אנחנו חשים ורואים אותו לנגד עניינו. אני מקווה ומאמין שנשכיל להוביל את המהלך הזה, כך שבעוד עשור נראה נגב שונה, נגב אחר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית