הפיצוצים בלאטקיה: לפני ואחרי

חשיפה של רונן סולומון - צילומי האתר שבו דווח על פיצוצים ביום שישי שעבר. CNN טענה בסופ"ש כי על פי מקורות אמריקאיים ישראל עומדת מאחורי התקיפה. מיוחד
צילומי לוויין : לפני ואחרי. רונן סולומון מודיעית חזותי וחדשות 2

תשעה ימים לאחר הדיווחים שהיו על פיצוצים בקרבת העיר לאטקיה בסוריה, מתפרסמים במוצאי שבת בערוץ 2 ובישראל דיפנס צילומים של האיזור לפני ואחרי הפיצוץ המסתורי. זאת,לאחר שבסוף השבוע טענה רשת CNN כי על פי מקורות אמריקאיים ישראל עומדת מאחורי התקיפה.

התקיפה, כך דווח במספר אתרים של גורמי אופוזיציה, בוצעה באזור כפר סאמייה על הדרך מעיר הנמל לטקיה לאל חאפפה, במקום בו שוכן קומפלקס צבאי הכולל רשת של כ-20 בונקרים ואזור מבודד הכולל מחסן מבוטן המשתרע באורך כ-80 מטר.

בכניסה לקומפלקס התחמושת, נבנה בשנתיים האחרונות, מעין מסוף מטענים גדול ממנו באות ויוצאות שיירות של משאיות כפי שניתן לזהות גם בתמונה מיום ה-7 ביולי . המסוף עצמו הסמוך לכביש הראשי לא נפגע, כך עולה מניתוח צילומי לוויין מהשנים האחרונות ומהעת האחרונה, שבוצע על ידי כותב שורות אלה.

הפגיעה המרכזית נראת לעיין בתמונת המחסן שקרס פנימה אחרי הפגיעה ובצילום מ-7 ביולי נראים כלי רכב ובניהם מנוף המבצעים כנראה פעולות פינוי.

בתצלום אחר, ניתן להבחין במספר בונקרים שנפגעו. לא ברור האם חטפו פגיעה ישירה או כפי שדווח, התפוצצו כתוצאה מנזקי המשנה שיצרה הפגיעה במחסן המרכזי הסמוך.

על פי העדויות שהצטברו אודות התקיפה באזור לאטקיה, יתכן שמחסן התחמושת היה רק זירה אחת ממספר זירות. דיווח נוסף מתייחס לפגיעה באזור בסיס חיל הים הסורי מצפון ללטקיה המשמש לפריסת שתי סוללות באסטיון המשמשות לשיגור טילי יאוחנט. יתכן והיו גם הם יעד לתקיפה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית