חצי מתקיפות נגד המגזר הפיננסי

שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי דיבר היום בועידת הסייבר השנתית של INSS וסיפר כי במשרדו הוקמה ועדה מיוחדת שתמליץ כיצד להתמודד עם אתגרי המגזר הפיננסי בתחום הסייבר

שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי, דיבר היום בועידת הסייבר השנתית של המכון למחקרי בטחון לאומי (INSS) והתייחס לאיום הסייבר על המערכת הפיננסית, שלדבריו הוא גדול היום מאי פעם.

"כיום, למעלה ממחצית מההתקפות הידועות מתבצעות כלפי ארגונים פיננסיים: מפריצות למחשבי בנקים כאתגר אישי של האקרים, גניבת כסף, הונאה, סחיטה או ריגול, ועד לניסיון לגרום נזק תפקודי למערכת הבנקאית כולה. התקיפות מתרחשות מדי יום, בקצב אדיר וברמת תחכום ומורכבות הולכת וגדלה" אמר השר פרי.

"איום הסייבר יכול להיות הרסני ולשתק ארגונים ומדינות. קשה להפריז בהשלכות החמורות של התקפה על הסקטור הפיננסי. המערכת הפיננסית מושתתת על אמון הציבור, שסומך על כך שהמידע הפיננסי והכסף שלו יהיו זמינים. ככל שפוטנציאל התממשות איומים גדל, לצד תלות הולכת וגדלה במידע זמין ומקוון, האיום הקיברנטי הופך לגורם סיכון אסטרטגי, תפעולי ותדמיתי לכל בנק בנפרד ולסקטור הפיננסי כולו".

הוא חשף עוד כי בימים אלו פועלת במשרדו ועדה מיוחדת לפיתוח וקידום תחום הסייבר אשר תמליץ על  דרכי פעולה להתמודדות עם אתגרי המגזר הפיננסי. הוועדה בראשות ד"ר תא"ל (מיל.) דני גולד פועלת בשיתוף עם המטה הקיברנטי, כדי להמליץ על הצעדים הנחוצים לקידום המחקר והפיתוח האזרחי בתחום. הוועדה פועלת בשיתוף פעולה גם עם האקדמיה, עם גופי הממשלה השונים ועם התעשייה.

 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית