מטע"ד חדש למל"טי הרמס 900

המטע"ד שמסוגל לכסות שטחים נרחבים, נחשף על ידי אלביט מערכות בתערוכת הסלון האווירי בפריז. מנכ"ל אלביט, בוצי מכליס, התייחס בתערוכה למספר מנועי צמיחה שבהם משקיעה כיום החברה
מנכ״ל אלביט מערכות, בצלצאל (בוצי) מכליס, הציג במסיבת עיתונאים מיוחדת של החברה בסלון האווירי בפריס, מטע״ד חדש המיועד למל"טים מדגם הרמס 900.

המטע״ד החדש שמכונה skeye מסוגל לכסות באופן רצוף שטחים ענקיים בני עשרות קמ״ר, לאגור את המידע ולהוציא ממנו מטרות כמו חפ״קים ומערכי לחימה של האויב, באמצעות טכנולוגיות של היתוך מידע.

מכליס אמר את הדברים במסיבת עיתונאים ראשונה לתקשורת הבינלאומית מאז שמונה לתפקידו לפני כחודשיים. בהתייחסות לחזון של אלביט אמר מכליס כי ״השוק משתנה. התקציבים נחתכים במקומות מסויימים ועולים באחרים. ארצות אמריקה הלטינית והמזרח הרחוק הן אלה שנמצאות בעלייה אבל אנחנו עדיין רואים את ארצות הברית כשוק הבית שלנו. יחד עם ישראל המכירות בארצות הברית הן 31 אחוז מסך המכירות שלנו, ובישראל - 18 אחוז".

לדברי מכליס, לאלביט מספר מנועי צמיחה מרכזיים והם: מטוס לא מאויש הרמס 900, מרובה מטע״דים בעלי שונות גדולה ליום ולילה ולטווחים רחוקים, כולל המטע״ד skeye. מנוע צמיחה נוסף, לדברי מכליס, הן מערכות אימון מתקדמות, סימולטורים, שחוסכים כסף, ומנוע צמיחה שלישי שמכוון לשוק הגנת העורף hls וסייבר. 

מכליס אמר עוד כי החברה רוצה להעביר טכנולוגיות צבאיות לשוק המסחרי, לאוויוניקה ולתעופה, כולל רפואה ואנרגיה. הוא גילה כי אלביט מעורבת אפילו בפיתוח טכנולוגיות לרכבים חשמליים. מנכ״ל חברת האלקטרואופטיקה אל אופ, מקבוצת אלביט מערכות, הציג במסיבת העיתונאים את הדגם החדש והמוקטן של המערכת מבוססת הלייזר להגנת כלי טיס מפני ירי טילים, ה"מיני מיוסיק״ שמסוגלת גם להגן על מסוקים וכלי טייס קטנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית