מקום המדינה: 687 חללי מודיעין

השר יעלון בטקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי קהילת המודיעין: "נוכח המציאות הכלכלית והביטחונית עלינו גם לסמן קווים אדומים, שאחד מאבני היסוד שלהם יהיה שמירה על מערך המודיעין"
אתמול נערך טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי קהילת המודיעין באתר ההנצחה של החיל בגלילות. הטקס שהיה בסימן ארבעים שנה למלחמת יום הכיפורים, נערך במעמד שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ראש השב"כ, יורם כהן, רמטכ"ל רא"ל בני גנץ גנץ, ראש אמ"ן, האלוף אביב כוכבי, מפקדי החיל בעבר, המשפחות השכולות, קציני וחיילי החיל.

מקום המדינה ועד היום שכלה קהילת המודיעין 687 חללים אשר מסרו נפשם למען תקומת העם והארץ, ונפלו במערכה הכבדה לעצמאותה ולביטחונה של מדינת ישראל.

שר הביטחון יעלון, שדיבר בטקס אמר כי ”מערכת הביטחון אינה אי בודד במציאות הכלכלית שהתרגשה על מדינת ישראל, עלינוּ לתת כתף במאמץ הלאומי לסגירת הגירעון, ואנו עושים זאת בלב כבד, בדאגה גדולה ובידיעה שהסיכונים שאנו נוטלים הם עצומים, בעיקר נוכח המציאות הביטחונית המורכבת שמלווה אותנו, ותלווה אותנו, בשנים הקרובות. אך עלינו גם לסמן קווים אדומים, שאחד מאבני היסוד שלהם יהיה שמירה על מערך המודיעין, על אנשיו והאמצעים שלו, מתוך הכרה שעליונותנו בתחום תבוא לידי ביטוי בחירום ובשגרה, בין השאר בזכות היכולות המופלאות שרק מעטים מכירים אותן, אך רבים כל כך חבים להן את חייהם“.

"היינו מספרים להם על טלטלה היסטורית במזרח התיכון, כזו שתותיר את חותמה עוד שנים ארוכות, אך את אחריתה גם המומחים שבינינו לא יוכלו לשער. היינו מתארים להם מלחמת אזרחים עקובה מדם בסוריה, שמוסיפה לגבות מחיר בלתי נתפס של חיי אדם ומאיימת להתקרב גם לגבולותינו; על ארגוני טרור מחרחרי מלחמה מצפון ומדרום שעושים כל מאמץ להתחמש בנשק מסוכן שיאיים על אזרחינו, ועל המאמצים הכבירים של המודיעין הישראלי, על גופיו השונים, להתחקות אחר נשק שכזה. היינו מספרים להם על משטר אנטישמי קיצוני ושאפתני באיראן, שמנהיגיו שואפים להפיץ את האסלאם שלהם ולהתקדם לעבר פצצה גרעינית שתאיים על העולם כולו, תוך שהם מנצלים את מה שנתפס בעיניהם כחולשת המערב להתמודד עם המצב בנחישות“, הוסיף השר יעלון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית