נוה ויתר על יו"ר תעש

סרב לוותר על התמודדות על הרמטכ"לות, כפי שדרשה הועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי
אלוף נוה. צילום: דו"צ

אלוף יאיר נוה ויתר על תפקיד יו"ר דירקטוריון תעש, בעקבות החלטת הועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי, שהתנתה את מינויו בכך שהוא יפרוש מהמרוץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא.

אלוף יאיר נוה סיים את כהונתו כסגן הרמטכ"ל לפני ארבע חודשים, והוא נחשב אחד המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא, שייכנס לתפקידו, ככל הנראה, בפברואר 2015.

שר הביטחון יעלון החליט למנות את נוה לתפקיד יו"ר דירטוריון תעש, לכל הפחות עד לתקופת ההתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל הבא. המינוי עבר יעוץ משפט של היועץ למשרד הביטחון, אחז בן ארי, ואולם הועדיה לבדיקת מינויים קבעה כי מדובר בניגוד עניינים, וכי נוה לא יוכל לכהן כיו"ר תעש ללא פרישה סופית מצה"ל וויתור על האפשרות להתמודד עלתפקיד הרמטכ"ל הבא.

נוה כבר החל בשבועיים האחרונים חפיפה מקיפה לקראת כיסתו לתפקיד יו"ר תעש, ואולם ביום חמישי נפסקה החפיפה, ונוה הודיע לשר הביטחון כי יוותר על התפקיד. יו"ר תעש בשנתיים האחרונות, עו"ד ניצה פוזנר, תסים את כהונתה בסוף חודש מאי, ועדיין לא ברור מי יחליף אותה. אם לא יימצא "פתרון טכני" מפתיע, זה לא יהיה האלוף נוה, שכנראה יקבל תחת זאת ריכוז מספר נושאים בצה"ל.

העובדה שנוה לא ייכנס לתפקיד שאליו החל חפיפה גורמת מבוכה רבה במערכת הביטחון, ובמיוחד בתעש, שנמצאת במשבר פיננסי עמוק.

לעומת זאת, בסוף חודש מאי תסתיים כסדרה כהונה בת שש שנים של האלוף אילן בירן כיו"ר רפאל. תא"ל איציק גת החל בהליכי חפיפה להחליף אותו.


img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית