עוד פרטים על התקיפה

האם יש קשר בין הרחבת טייסת התובלה בבסיס התובלה הצבאי "כנף 29 "בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, לתקיפה שאירעה בו בליל ה-3 במאי?

צילומי לוויין מעידים כי בשנתיים האחרונות הרחיבה סוריה את פעילות טייסת מטוסי התובלה הפועלת בשטח הצבאי של שדה התעופה הבינלאומי בדמשק. מדובר בטייסת המפעילה ומתחזקת מטוסי איל-76 רוסיים הפוקדים את השדה ומשמשים את הצבא הסורי, את איראן ואת רוסיה בניוד של אמצעי לחימה, סיוע וכוחות.

בצילומי הלוויין משנת 2011 וסוף 2012 ניתן לזהות פעולות הרחבה של רחבות חנייה למטוסים, שיפוץ כבישי שירות והרחבת אזור מפקדת הבסיס. תיעוד מתקיפת שדה התעופה הבינלאומי בליל ה-2 במאי, מרמזים על כך שבסיס התובלה הצבאי המרוחק כשני ק"מ מהטרמינל הראשי היה יעד לאחד משלושת התקיפות שארעו בשדה.

גורמי מודיעין שהתראיינו לתקשורת בעקבות תקיפת שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, ציינו כי אנשי משמרות המהפכה האיראניים ממוקמים בשדה ומטפלים במשלוחי נשק וטילים עבור סוריה והחיזבאללה.

לפני מספר ימים הזהירה ישראל כי רוסיה מעוניינת להעביר לידי הסורים סוללות ליירוט מטוסים וטילים מהדגם המתקדם אס-300. מדובר במערכת שתקשה על חיל האוויר הישראלי ולא רק בזירה הסורית, אלא ביכולתה לסכן ולספק תמונה אווירית של מטוסי חיל האוויר הישראלי גם בשטח ישראל ולבנון.

רוסיה, כך מעריכים מעוניינת להעביר לסוריה את המערכת המדוברת במטרה להרתיע את כוחות המערב מהתערבות צבאית בסוריה אולם בישראל חוששים כי המערכות עלולות ליפול לידי החיזבאללה אך לא רק, איראן מבקשת זה מספר שנים לרכוש את מערכות ההגנה המתקדמות, אולם בשלב זה נמנעה רוסיה להעביר לאיראנים את הסוללות שנמכרו על הנייר. הימצאות סוללות אס-300 בידי האיראנים יסכנו כל תקיפה עתידית של מתקניה הגרעיניים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית