משגר אחוּד למערכת טילי ה"גיל"

מינהלת מנט"ם (מערכות נשק טקטי מדויק) ברפאל, חושפת פיתוח חדש של משגר לטילי ה"גיל" (SPIKE LR) שמאחד בין יחידת שליטה, ערכת הרכשת מטרות וכוונת תרמית
מינהלת מנט"ם (מערכות נשק טקטי מדויק) שבחטיבת הטילים ברפאל חושפת פיתוח חדש של משגר לטילי ה"גיל" (SPIKE LR) - טיל טקטי מדויק בעל טווח של עד 4 ק"מ, המיועד לכוחות חי"ר, ולהתקנה ברכבים, בספינות ובמסוקים. הטיל בעל ראש ביות אלקטרואופטי הכולל מצלמת CCD או IIR לשימוש ביום או בלילה.

המשגר החדש שמכוּנה משגר אחוּד, מאחד לתיבה אחת שלושה מכלולים: ישל"ט - יחידת שליטה, הכוללת ממשק לטיל ומשקפת אופטית לירי ביום; כוונת תרמית - מצלמת IIR, לצפייה ולירי בלילה; וערכת הרכשת המטרות - הכוללת מד טווח לייזר, GPS, מצפן ורכיבי אלקטרוניקה נוספים. המשגר כולל ביצועי תצפית משופרים ביום ובלילה, שמאפשרים גילוי, הכרה וזיהוי מטרות בטווח גדול יותר מהטווח של הטיל, כולל גילוי והכרת חוליות אויב, וכן שוקל יחסית מעט.

בנוסף במשגר האחוד ישנה גם יכולת להחליף במהירות יותר גדולה את הטיל לאחר ירי (באמצעות מגש ייעודי לצורך זה) והוא מופעל ביתר קלות באמצעות תפריטים ואייקונים. מערך ה"גיל" משולב במערכת צי"ד (צבא יבשה דיגיטלי).

שלמה ב', ראש פרויקט המשגר האחוד, מציין כי במהלך הפיתוח של המשגר האחוד בוצעו ניסויי תצפית וניסויי הנדסת אנוש כמו גם ירי של כ- 10 טילי יום ולילה בתרחישים שונים. המשגר האחוד פותח בשיתוף פעולה הדוק עם צה"ל ועם יחידות החי"ר השונות, אשר ערכו בו ניסויים בשטח לצורך בדיקת ביצועים והמלצות על שיפורים.

ברפאל מתכוונים להשתמש במשגר החדש לטובת ירי טילי SPIKE ER המיועדים לטווחים של עד 8 ק"מ, מפלטפורמות נייחות ורכובות. כבר השנה תתחיל רפאל לספק את המשגר החדש לצה"ל ולכל מערכי החי"ר שלו, ובימים אלה היא החלה לשווק את אותו גם למדינות נוספות בעולם.

משפחת טילי "ספייק", שכוללת את "גיל" (Spike LR), "פרח בר" (Spike ER) ו"תמוז" (Spike NLOS), מורכבת מטילים לשיגור לטווחים שונים מפלטפורמות יבשתיות, ימיות ואוויריות. טילי ה"ספייק" נמצאים בשימוש בכ-20 מדינות ברחבי העולם והם נחשבים לטילים הטקטיים הטובים ביותר כיום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית