נוה לתעש, גת לרפאל

מונו יושבי ראש חדשים לתעשיות הביטחוניות הממשלתיות. יאיר נוה ייצא לחופשה ללא תשלום מצה"ל עד להתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל הבא. עו"ד פוזנר, יו"ר התעש היוצאת :"תעש מוכנה להפרטה בתוך כחודש"
אלוף יאיר נוה. צילום: דו"צ

מינויים בצמרת התעשיות הביטחוניות: אלוף  יאיר נוה מונה ביום רביעי על ידי שר הביטחון להיות י ו"ר תעש הבא. תא"ל מיל' יצחק גת מונה להיות יו"ר רפאל.
 
יצחק גת (66), איש חיל האוויר אשר שימש בעבר כראש להק ציוד בחיל וקודם לכן מפקד טייסת אף-16 ומפקד בסיס רמת דוד בחיל האוויר. בין תפקידיו האזרחיים שימש גת כמנכ"ל רפאל, מנכ"ל פולאר תקשורת ומנכ"ל אלישרא.

תא"ל (במיל') גת מתגורר ברמת השרון, הוא נשוי ואב לשלושה. תא"ל (במיל') גת מיועד להחליף את האלוף (במיל') אילן בירן, שמילא את התפקיד בשש השנים האחרונות, והביא את החברה לרווחיות גבוהה ולצבר הזמנות של 4 מיליארד דולר.

לתפקיד יושב ראש התעש ימונה האלוף יאיר נווה (56), ששימש עד לאחרונה כסגן הרמטכ"ל. שר הביטחון מדגיש כי מינויו של נווה לא ימנע ממנו להתמודד בעתיד על משרת הרמטכ"ל. האלוף נווה מיועד להחליף את עורכת הדין ניצה פוזנר, שמילאה את התפקיד בשנתיים האחרונות.

 נוה ייצא לחופשה ללא תשלום מצה"ל עד להתמודדות על תפקיד הרמטכ"ל הבא בעוד כשנה ותשעה חודשים. נוה כבר היה מחוץ לצבא בתפקידים אזרחיים כמנכ"ל הרכבת הקלה בירושלים, לפני מינויו לסגן הרמטכ"ל.

המינויים טעונים את אישורה של הוועדה לבדיקת מינויים של רשות החברות הממשלתיות.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר: "אני רוצה להודות לאילן בירן ולניצה פוזנר על שירותם. אילן תרם רבות לפיתוחה ולשגשוגה של רפאל. הוא הביא עימו את יכולותיו הגבוהות, את חשיבתו המקורית ואת היצירתיות שמאפיינות אותו, והיה גורם מרכזי בהיותה של רפאל מובילה בעלת שם עולמי בתעשייה הישראלית. בטוחני כי מדינת ישראל ומערכת הביטחון יזדקקו לכישוריו של אילן גם בעתיד, ואני אשמח להיוועץ בו ולזכות לסיוע של ניסיונו הרב. ניצה הביאה עימה לתפקיד שכל ישר, מקצועיות והבנה רבה של הסביבה בה פועלת תעש. במהלך תקופת כהונתה עסקה ניצה בהכנת החברה להפרטה, באופן כזה שיסייע רבות לתעש ולמדינת ישראל ליהנות מפירות המצוינות של התעשיות הביטחוניות.

"אני מאחל הצלחה ליצחק גת וליאיר נווה בתפקידיהם החדשים. בטוחני כי יביאו עימם את מיטב ניסיונם, יכולתם ושיקול דעתם. הם צפויים להתמודד מול אתגרים כלכליים וביטחוניים משמעותיים, ועליהם מוטלת האחריות להמשיך ולהוביל למצוינות את החברות בראשן יעמדו, ואל עבר פסגות חדשות".

עו"ד ניצה פוזנר, יו"ר התעש היוצאת, אמרה: "שר הביטחון עדכן אותי על המחליף שנבחר ליו"ר דירקטוריון תעש ואני כמובן מכבדת את שיקול דעתו ומאחלת ליו"ר החדש הצלחה ולבקשת השר, אפעל לסייע לו ככל הנדרש.

"תהליך ההפרטה- שעמד במוקד תשומת הלב הניהולית של החברה ומשימתי המרכזית מצוי כעת בשלביו הסופיים ואני מאמינה כי בתוך חודש צפוייה החלטת ממשלה להפרטת התעשייה הצבאית- ולכן אני מסיימת את כהונתי בסיפוק רב לנוכח הישגי החברה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית