הקוברות חוזרות לטוס

מח"א הורה לחדש את הטיסות, כחודש אחרי תאונה קטלנית. מהתחקיר עולה כי הגורם להתרסקות הוא שבר באחד מלהבי רוטור הזנב

מסוק "צפע". צילום: דו"צ

מערך מסוקי ה"צפע" (קוברה) יחזור לפעילות בימים הקרובים, לאחר שקורקע בעקבות התאונה שאירעה ב- 12 במרץ 2013 ובה נספו שני אנשי צוות אוויר, כך הנחה מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל.

דובר צה"ל הודיע ביום שישי בבוקר כי צוות התחקיר לבדיקת נסיבות התאונה, בראשות אלוף-משנה נ', הציג למפקד חיל האוויר ממצאים ומסקנות ביניים מהם עולה כי התרסקות המסוק התרחשה בעקבות שבר באחד מלהבי רוטור הזנב.

עוד נמצא בתחקיר כי התאונה לא נגרמה כתוצאה מטעות אנוש של הטייסים או מגילו של המסוק. התחקיר הצבאי ימשך עד להשלמתו והוא כולל חקירה מעמיקה של חיל האוויר בשיתוף החברה יצרנית המסוק (Bell).

לאור חשיבותו המבצעית של מערך מסוקי ה"צפע", גובשה בחיל האוויר תכנית החזרת המסוקים לטיסות והיא כוללת בדיקות טכניות לכלל המסוקים ושינוי תכנית האחזקה.

מפקד חיל האוויר קיבל את מסקנות הצוות אשר קבע כי על סמך הממצאים ומסקנות הביניים בתחקיר והפעולות שהוגדרו למניעה ולהפחתת הסיכונים ניתן להחזיר את מסוקי "הצפע" לפעילות מבצעית בצורה בטוחה.

משפחותיהם של סגן-אלוף (מיל') נעם רון ז"ל ורב-סרן (מיל') ארז פלקסר ז"ל עודכנו בעיקרי הדברים. חיל האוויר ממשיך ללוות את המשפחות השכולות

You might be interested also

BIGSTOCK/Copyright: AndreyPopov

The true cost of ransomware attacks

A survey conducted by Cybereason finds that 50% of companies experienced a ransomware attack during the last year, 46% of organizations that paid the ransom did not get all of their data back, and 80% of organizations that decided to pay experienced another attack